Da ble jeg neste offer for løs tank-sealer.

Alt det andre
Post Reply
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Da ble jeg neste offer for løs tank-sealer.

Post by Qonrad »

Etter mye frem og tilbake ang. bruke tank-sealer kjøpte jeg et 1-2-3 sett fra Gasolin merke Bill Hirsch i fjor.
Fulgte veiledningen til punkt og prikke. Nå har den løsnet og ligger i trevler og kladder inne i tanken.
Var hos Gasolin i dag for å vise dem resultatet. Fikk selvfølgelig standard svar " denne har vi solgt tusenvis av" men de skulle kontakte Hirsch for å få en mulig årsak..

Andre som har erfaring med Hirsh 1-2-3 tank-sealer..?
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Da ble jeg neste offer for løs tank-sealer.

Post by chrissenator »

Ingen erfaring med bill hirsch.
Har vert borti noen forskjellige og erfaringsmessig så er det resultatet du sliter med helt typisk, det er i realiteten bare et spørsmål om tid før skaden intreffer av en spesiell grunn.
Årsakene kan være mange, men en ting du skal være veldig obs på er om bensinen du bruker er mikset med E95 - det kan være en mulig årsak, etanolen er så sterk og effektiv at jeg satser mye på den.
Var det dårlig forarbeide ville du nok ha fått problemer rimelig kjapt, så det virker lite sannsynlig at det er der det ligger.
Reklamerer gasolin med at produktet tåler alle drivstoff typer så vil de nok gjøre sitt ytterste for å skjerme seg fra E95 - det er ikke mange kjemikalier som tåler den luten der.

Reklamasjonsmessig, om du får vite på din lokale bensinstasjon at de har X antall % E95 så står du sterkt, produkt beskrivelsen reklamerer med at denne sealeren tåler alle drivstoff.... Del 3 av pakken er en såkalt alkoholresistant sealer - men jeg har mine tvil....

Er det denne pakken du har brukt : http://www.hirschauto.com/prodinfo.asp?number=CRK-01" onclick="window.open(this.href);return false;
Leste denne FAQ http://www.hirschauto.com/crksheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; men det var egentlig ikke mye å bli klok på...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Da ble jeg neste offer for løs tank-sealer.

Post by Qonrad »

Stemmer at det er den....Gikk for den siden de lovte "alle" typer brennstoff.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”