Ny(e) sal(er) :-)))

Alt det andre
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by chrissenator »

tutte wrote:Jeg er ikke i tvil om hvor det er best å dra og handle vedlikeholdsprodukter til salene nemlig i rideutstyrsbutikken. :err:
Det gjorde jeg og fikk kanonbillig lærpleieprodukter til en latterlig lav pris.
Harlex wrote:
tutte wrote:Jeg er ikke i tvil om hvor det er best å dra og handle vedlikeholdsprodukter til salene nemlig i rideutstyrsbutikken. :err:
Har tenkt tanken... Har ikke funnet noe på nettet så jeg får vel ta meg en fysisk tur til en sjappe.........
Det ligger en inne i godviksvingene - det er en kar der(eier) han har bra peiling...


Jeg kjøpte en tube Stubben Hammanol til 69kr og etter den ble gnikket og gnukket litt på skinnklærene så var de vantette..

Du må IKKE bruke noe silikongugge det får sytråd til å trekke seg sammen og skinnet kan bli slapt og slaskete... Bivoks og andre naturlige fett er best, og få på ekstra fett FØR du begynner å bruke setet...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by Harlex »

Jeg har stående en slik:

Autoglym leather care cream

http://www.youtube.com/watch?v=qKMHfHgwbfU&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Den har visst gått ut til fordel for denne:
autoglym leather care balm
http://www.youtube.com/watch?v=4vU74lx8mAw" onclick="window.open(this.href);return false;


Bruker jeg dette er jeg vel på trygg grunn tenker eg... Anerkjent produkt, kun naturlige oljer og på den balmen (nye produktet) så nevnes den også til bruk på mc-skinn......

Ellers blir jeg usikker av å lese på nettet... Corbin anbefaler silikonbaserte midler til sine skinnseter......

"To assure that your leather seat retains it weather resistance, we recommend conditioning your seat on a regular basis with Corbin's Saddle Cream or similar product. You should condition your seat at least as often as you wash your bike (TIP: Remove your saddle from your bike when washing it). We strongly suggest a regular coating of a good parafin or silicon based leather conditioner like ours... do NOT use cleaners or conditioners with a petroleum or kerosene base! "
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by chrissenator »

Det er et vanskelig valg og på generelt grunnlag så er det naturlig voks/fett som gir best resultat nesten uansett.

Det er veldig avhengig av type skinn/lær som er brukt, et tips som er mer sikkert enn banken er å ta deg en tur inn til skomaker kalleklev ovenfor fotballpuben, han vil nok med sin ekspertise på skinn og skinnkvaliteter etter +50års erfaring fortelle deg hva du bør bruke.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by Harlex »

Helv... så vanskelig det må være... Kan ikkje alle butikker selge noe som heter "Fett til behandling og vedlikehold av skinn MC-saler" :| Det var både $$$ og mye venting inn i bildet her så her må jeg kjøre skikkelig behandling fra dag 1....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by Harlex »

Her er hva leverandøren anbefaler:
http://www.saddlemen.com/store/index.ph ... ts_id=4520" onclick="window.open(this.href);return false;
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ny(e) sal(er) :-)))

Post by chrissenator »

Harlex wrote:Her er hva leverandøren anbefaler:
http://www.saddlemen.com/store/index.ph ... ts_id=4520" onclick="window.open(this.href);return false;
Leste litt på den og der sto det jo så informativt at dette er good sjait, and thats it. Det er en OEM leather conditioner og det vil si at de anbefaler en god lærpleiekrem, erfaringsmessig og army boot, jaktstøvler, skinnjakke ol så mister det meste fasong og søm når det dukker opp kjemiske superegenskaper som silikon og nano snadder - har brukt minkoil på sko og ødelagt dem fullstendig.

For min del blir det på kun brukt naturlig gugge på skinn og det inkluderer skinnsofaen i stuen, jakt støvlene mine er fremdeles vanntette etter fire år og ser nesten nye ut - rent lærfett :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”