"Lugging" ved lite pådrag

Alt det andre
Post Reply
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

"Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Jeg har kjøpt meg Fat Boy 2002 mod med forgasser.
Etter kjøp erfarte jeg at den "lugget" svakt ved lite pådrag og da spesielt i liten fart (kanskje jeg merker det mest da) Den kunne "smelle" også og mistanken gikk raskt til eksos som var original og luftfilter som ga mye luft. Altså gale dyser.

Jeg byttet derfor til Screeming Eagle11 i stedet for å bytte til nye dyser i forgasser. Jeg har etter dette ikke fått prøvd sykkelen ordentlig og funnet ut om den stadig smeller (jobber skift og er borte enda 1,5 uke), men den "lugger" fortsatt ved lite pådrag. Med en gang jeg gir noe mere pådrag stopper "luggingen" . Den hadde et par ordentlige smell første prøvetur rett etter etter bytte , men kanskje den må kjøres en stund da jeg siden ikke fikk smelling (bare litt brumling da jeg tok pådrag till null og bremset på gear)

Jeg har fått tilbud av selger å levere den tilbake for justering og er bare interessert i meninger......lærer stadig ;)
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Takk for svar!

Dette skjer med varm motor. Når du sier at nålen kan løftes og senkes før en bestemmer seg om å bytte til større eller mindre.......snakker du da om nålen eller foring? Beklager.......er noe grønn :roll:

Har merket at den går fint etter å ha kjørt en stund med choke og tatt denne inn igjen, men begynner å "lugge" etter å ha hatt en liten akselerasjon. Det virker som den får for mager blanding, ja.

Nå har jeg som sagt fått testet lite etter at eksos ble byttet. Noe heft med den jobben på denne årstiden :D
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Nydelig......takk for svar.....skal ta dette når jeg kommer meg hjem i slutten av neste uke. :)

Så forresten på pluggene og disse var lysebrune.....normalt skulle jeg tro.....men skal sjekke som du sier :idea:

En annen ting. Merket ikke så mye lugging når jeg kjøpte sykkelen , men dette tiltok og stoppet altså ikke når jeg byttet anlegg. Har kjørt den 1000km etter kjøp. Kan det bety galt med tenning? Hvordan sjekker jeg det?
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Flott.....takker for gode svar :)
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

En annen ting.......problemet var der FØR jeg byttet potter og vi antok at det var luft den manglet, da pottene var trange og luftfilter åpent. Problemet forsvant imidlertid ikke med bytte av potter.

Og så........kan jeg stille på nålen selv? Hvor finner jeg skrue og hvor mye? Eller bør jeg bare levere inn :shit:
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Misstanken var at den var avstilt etter åpne potter og solgt med originale potter, men at forgasser og luftfilter var avstilt for åpne potter. Derfor satte jeg på åpne potter og håpet at problemet var løst etter råd HD. Grunn til denne misstanken var at den stadig skjøt. Det meste av skytingen er borte med luggingen er der altså fortsatt.

Jeg leter litt på nettet og finner ut hvordan jeg får gitt den mere bensin og prøver meg litt frem........det er vel det som er å ha Harley ;-)
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Da skal jeg finne skrue og lette 1/4 på denne eller lette 1-2 klikk om det er en nål.

Jeg går som sagt av vakt torsdag neste uke og gir deg tilbakemelding hvordan dette gikk i slutten av uken.

Tusen takk for utrolig bra og lærerik hjelp ;-).......God helg!!
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

OK.......snakkes :-)
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: "Lugging" ved lite pådrag

Post by Pondus »

Jeg slakket et lite turn på skruen for bensintilførsel slik at motor fikk mere bensin, samt byttet tennplugger. "Lugging" er nå helt borte og motor går pent som en klokke :)

En stor takk til Takamine4 som har hjulpet meg til resultatet :D
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”