Lite skilt

Alt det andre
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Lite skilt

Post by hdduc »

Lurer på en ting.........

I Tyskland er det nå godkjent med lite skilt på MC, dette er jo EU, finnes det da muligheter i Norge tro ?????
Dette er godkjent fra mai mnd i år, også som sidemontert.
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Lite skilt

Post by Ronin73 »

Dette skal sjekkes nærmere. Et er jo EU som er styrende også for norske regler...
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Lite skilt

Post by Assman »

I Norge kan vi selv bestemme størrelsen på skiltene våre. Ja, ikke du og jeg, men Statens Veivesen altså.
Vi kunne hatt små skilt hvis vi (de) ville, men de har bestemt at de skal være den størrelsen vi har i dag.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Lite skilt

Post by Ronin73 »

I dag har jeg skiltstørrelse 22 cm bredt og 15,2 høyt (lite/høyt). Er det noen som har lite/smalt på sin Harley; altså 30,3 cm bredt og 8,5 høyt. Hvordan tar det seg ut?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Lite skilt

Post by chrissenator »

hdduc wrote:Lurer på en ting.........

I Tyskland er det nå godkjent med lite skilt på MC, dette er jo EU, finnes det da muligheter i Norge tro ?????
Dette er godkjent fra mai mnd i år, også som sidemontert.
Da er det opp til oss å påvirke rette instanser for å få dette til - biltilsynet må godkjenne i en kontroll en besøkende tysk turist på mc med lite skilt, de kan ikke påvirke eller gjøre noe med det. De regler som ligger til grunn for at tyske myndigheter har godkjent miniskilt vil være like aktuelle i Norge og deri ligger nøkkelen til lovlige miniskilt i Norge, husk at AP elsker å være best i EU så det er egentlig oss som ønsker miniskilt det står på.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Lite skilt

Post by Alzheimer »

Noe for NMCU?
User avatar
ultra98
Posts: 14
Joined: 14 Apr 2011, 22:01

Re: Lite skilt

Post by ultra98 »

snakket med en svenske som hadde meget lite skilt sidemontert, der var det lov hvis han hadde det originale med seg, :roll: han hadde det i sideveska. dette ifølge han.har ikke sjekket det opp.
Det beste er godt nok, derfor ultra classic :))
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Lite skilt

Post by Ronin73 »

Vel, når vi i Norge har vognkort for mc som er større enn selve skiltet, så er det ingenting som overrasker lengre. Men det finnes ingen som er mer firkantet enn Norge når det gjelder bestemmelser for kjøretøy...Forhåpentligvis blir Norge tvunget til å følge andre EU-land på en del ting.
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Lite skilt

Post by hdduc »

Ja, dette blir spennende å følge opp. Holder på med et stivramme prosjekt og håper på visning i høst, tenkte jeg skulle prøve meg ved å referere til endringen i Tyskland og se hva de sier.
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Lite skilt

Post by shovel78 »

Noen som vet om jeg kan ha lite skilt på en sykkel som er over 30 år?
Det skal være noe andre regler på veteranbiler ihvertfall, har jeg hørt,,,,,
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”