Intercom, funker dette?

Alt det andre
Post Reply
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Intercom, funker dette?

Post by shovel78 »

Noen som vet om noe slikt noe funker?
Eller evt har erfaring med noe lignende

http://www.ebay.com/itm/2-BT-interphone ... 3cc37fa362

Siden eldste dattera skal begynne å øvelseskjøre på lettsykkel så trenger jeg noe sånn intercom greie som funker mellom 2 sykkler, jeg skal kjøre bak henne. Altså ikke sitte på.
Trenger rekkevidde på et par hundre meter ihvertfall
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Lula
Posts: 30
Joined: 18 Mar 2012, 11:12

Re: Intercom, funker dette?

Post by Lula »

Jeg kjøpte ett par i år på Bullfighter i oslo til 3800 for begge settene det funker yppelig mellom 2 sykkler. 1800m range og kan brukes opp mot telefoner for snakking/musikk.

Funket veldig bra!
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Intercom, funker dette?

Post by Erlend »

Har interphone selv. Litt annen modell, men godt fornøyd.
Keep the rubber side down!
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Intercom, funker dette?

Post by chrissenator »

Kjøpte en icom walkietalkie med stemme aktivering på clasolsons til ca 500 for to stk, fungerte utmerket med propp i øret og mic festet i ledningen.
Den slår ikke ut på annet enn stemmen, litt sus innimellom men til øvelseskjøring er den helt kurant.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Intercom, funker dette?

Post by shovel78 »

chrissenator wrote:Kjøpte en icom walkietalkie med stemme aktivering på clasolsons til ca 500 for to stk, fungerte utmerket med propp i øret og mic festet i ledningen.
Den slår ikke ut på annet enn stemmen, litt sus innimellom men til øvelseskjøring er den helt kurant.
En slik sak?
http://www.clasohlson.com/no/Exibel-FX- ... r383789000

Det var da morsomt billig :-D
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Intercom, funker dette?

Post by chrissenator »

Ja det var en exibel til ca den prisen, Icom var vist jaktradioen :oops:

Nå bruker ungene de til å leke detektiv og FBI og ja duvet! Men de holder rimelig god kvalitet og gjør jobben helt greit for en snau 5 hundrings...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Intercom, funker dette?

Post by Coldman »

Si meg, hvordan fungerer disse greiene (f.eks. slikt utstyr som har kontakt med mobilen) når man bruker halvhjelm. Blir det ikke et evindelig vindsus i mikken? Og kan man høre hva som blir sagt i en rimelig luftig hjelm?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Lula
Posts: 30
Joined: 18 Mar 2012, 11:12

Re: Intercom, funker dette?

Post by Lula »

pappa brukte hvertfall halvhjelm når vi øvelseskjørte med intercommen litt lengre opp. det var ikke noe problem. bare å ha micen riktig vei det ;)
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Intercom, funker dette?

Post by pinball »

skumgummi over micën er gull for å fjerne vindstøy
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Intercom, funker dette?

Post by Svima »

shovel78 wrote:Noen som vet om noe slikt noe funker?
Eller evt har erfaring med noe lignende

http://www.ebay.com/itm/2-BT-interphone ... 3cc37fa362

Siden eldste dattera skal begynne å øvelseskjøre på lettsykkel så trenger jeg noe sånn intercom greie som funker mellom 2 sykkler, jeg skal kjøre bak henne. Altså ikke sitte på.
Trenger rekkevidde på et par hundre meter ihvertfall

Denne her har vi http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... tercom.htm
Den vi har er to-tre år gammel (minst) og kan ikke koble mer enn to innpå samtidig, eller til mobiltelefon, ikke samtidig. Men den fungerer bra i høye hastigheter. Noe støy men ikke plagsomt. Det som er mest plagsomt er at dersom man kommer for langt fra hverandre (1 km eller med fjell imellom) slik at koblingen brytes så må man selv koble på igjen manuelt. Så klønete som jeg er må jeg stoppe og samkjøre oppkoblingen igjen, det kan være litt irriterende. Og batterikapasitet kunne være noe bedre. Den holder akkurat en dagstur, men bare akkurat. Og vi skravler ikke så voldsomt, men på grunn av vind og slikt tappes den litt allikevel. Viktig å slå den av under stoppene.
Jeg har ikke prøvd noe annet så jeg vet ikke hvordan denne ligger an i forhold til andre typer.

Edit: Den kan kobles til andre som har maken, men ikke flere samtidig. Jeg og samboern har ett sett, og når jeg har med mamma (hun er også motorsyklist) så kan hun koble sin til min fordi de også er blitt synkronisert. Mulig de nyere utgavene kan synkroniseres med fler innpå samtidig.
/ Svima
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”