Utlading

Alt det andre
Post Reply
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Utlading

Post by EndeligHD »

Jeg har en 2001 Deuce som tømmer seg for strøm hvis den står ubrukt 3-4 dager, er det noen som kan ha noen forslag til hva det er som kan være grunnen til dette, er jo forholdsvis irriterende :x
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Utlading

Post by Falken »

Batteri?
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Utlading

Post by Harlex »

Alarmen hvis du har det? Jeg måtte skifte batteri i fjor på min 2008 Sportster fordi jeg hadde samme problemet. Årsaken var mest sannsynlig at den stod og ladet seg ut en eller forsåvidt to vintre. Fikk faktisk ikkje start på den hin dagen heller men da har den stått relativt lenge også (på grunn av armbrudd) På min piper alarmen 3 ganger når jeg stopper noe som visstnok er et signal på at alarmbatteriet må skiftes også.... Antar at defekt alarmbatteri forsterker problem med utlading av startbatteri...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Utlading

Post by EndeligHD »

Det var det jeg håpet på i fjor, så kjøpte et nytt, og det samme skjer etter noen dager.

Jeg klarer ikke å se for meg at blinkingen i speedometeret på grunn av startsperren skal trekke så mye strøm?!
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Utlading

Post by Hanlucky »

Samme problem på min FXSTC...Byttet batteri som Falken skriver....alt ok etterpå...still riding på 4 sesongen... :P
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Utlading

Post by Jan-Ivar »

hvis dette skjer med nytt batteri må du først og fremst måle ladespenningwen over batteriet mens motoren går.
hvis ladespenningen viser seg å være i orden måp du måle utlading over batteriuet med ett AMP meter.

tviler på at det er en kortsluttning til jord da det normlat ville ha endt med defekt sikkrign elelr røyk i fra lednings nettet. her må det rett å slett være en forbruker som står på

oppdfaga i sommer at parklyset pluteslig sto på på min sykkel , mens jeg hadde tenninsg nøkkelen i lomma. det viste seg å være en vann ansamling i gummismokken som siter over kontaktene bak på tennning slåsen min. fikk tømt ut vannet og laget et lite hull nederst på gummismokken slik at vannet kan renne ut om det kommer inn.
spraya tennings låsen godt med WD40 etter å ha blåst den tørr med trykkluft. smurte inn baksiden av tenningslåsen med Vaselin før jeg tredde på gummismokken igjen.
har kjørt mye i regn etter det uten problemer.

sjekk alle sikkrings holdere og pæreholdere for irr. sjekk også tenningslåsen og des kontakter nøye. irr i selvelåsen eller kontakten kan lage slike problemer. husk på at det altid står 12 votl spenning på minst en av ledningene inn til tenningslåsen. blir det irr i kontakten kan det lage vei for en krypstrøm som fort lader ut batteriet.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Utlading

Post by TCB »

Det kan være feil på et nytt batteri, hvis en celle er deffekt synker restspeningen raskt i batteriet når den blir stående ubrukt.
Det kan kanskje være en ide å koble fra batteriet neste gang du setter den fra deg, for så å koble det til igjen neste gang du skal bruke den.
Da finner du iallefall ut om det er batteriet som er deffekt, hvis laddingen på sykkelen er iorden.
Begynn med å mål ladespenningen på batteriet, det skal være ca 12,6 til 12,8 volt når det er full ladet.
Og det kan også være deffekt spenningsregulator / dårlig kontakt i koblingene til spenningsregulatoren.
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Utlading

Post by EndeligHD »

Takk for tips, da får jeg prøve å få tatt noen målinger :)
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Utlading

Post by Dude »

Ja, første jeg hadde gjort var å bytte batteriet. Ser ikke ut om du har gjort det, etter hva jeg leser, men bare byttet alarm-batteri?

Og som det er nevnt her, et nytt batteri kan være defekt. Pluss at det alltid må lades godt før du setter det i sykkelen.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”