CRC

Alt det andre
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: CRC

Post by Nalle »

God kveld :P
Har fått testet ut noen av ideene i dag og det meste gikk dritt :x
Men har prøvd insp.kamera m diode lys og antagelsen min var riktig,plastrøret sto bom kilt fast fra bunn mot topp på fremste sylinderen :?
Må si at insp.kameraet funket fint gitt og det var et hendig instrument :)
Denne står stempelet nede på og gjorde noen forsøk på å få den opp med Biltema kloa,gikk nesten bra 2 ganger og dritten løsnet ut av kloa i plugghullet :x
F....drittrøret kilte seg fast igjen og fikk vispet den løs med en lang plaststrips etter en god og lang stund.
Så nå ligger den i bunn igjen,så jeg venter til helgen med et nytt forsøk med tynnere og sterkere klo som ikke slipper den.
Dette ble en dag med mye prøvelser og mislykkede forsøk....men får prøve på igjen til helgen...
Takker for innspillene folkens 8-)
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: CRC

Post by tutte »

Den er så lang, ja. Sitter den fast på noe slag?
Hvis du lager en spiss krok av ståltråd slik at du får kilt/klemt røret fast i kroken, for nå kan du se den?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: CRC

Post by Dude »

Kinkig situasjon, noe jeg fint kunne klart selv :) Men, det er jo hull i den "slangen" nedi der, så bruk tynn ståltråd og stikk inn i hullet, og så langt inn du kan klare, smører du inn ståltråden med grease eller noe lim sitter den godt. Går vel å holde den i posisjon ved hjelp av klo, og kan du se hva du driver med med kameraet så går det vel lett å få tråden inn i hullet. En liten konisk rundfil til finmekanikk/hobby vil nok også funke bra.

Dette er teorien da, det er ikke alltid det funker i praksis har jeg lært, men hadde nå prøvd det ;)
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: CRC

Post by TCB »

Problemet er sikkert at du får ikke brukt kamera og verktøy samtidig i plugghullet.
Hva med en ståltråd med en krok i enden, hvis du får tak i den så er det bare å dra så bøyer plastrøret seg gjennom plugghullet.
Tror også jeg ville kjørt stempelet opp til plastrøret låser seg fast i sylinderen, da er det lettere å få ståltråden rundt røret.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: CRC

Post by tutte »

TCB wrote:Problemet er sikkert at du får ikke brukt kamera og verktøy samtidig i plugghullet.
Hva med en ståltråd med en krok i enden, hvis du får tak i den så er det bare å dra så bøyer plastrøret seg gjennom plugghullet.
Tror også jeg ville kjørt stempelet opp til plastrøret låser seg fast i sylinderen, da er det lettere å få ståltråden rundt røret.
Nettopp
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: CRC

Post by TCB »

Og hvis du greier å få kroken på ståltråden rundt plastrørert, så kan det også være en god ide å ha et rør som går utenpå ståltråden.
Dette røret skyver du helt nedover ståltråden og låser fast plastrøret, slik at plastrøret ikke glir ut av kroken når du skal trekke det gjennom plugghullet. :idea:
Bare pass på slik at dette røret ikke har større omkrets en kroken i enden av ståltråden, da kan du risikere å få enda et rør inne i motoren.
En sveisetråd med u-bøy i enden og røret til en penn burde greie denne jobben, hvis du får u-bøyen rundt plastrøret.
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: CRC

Post by Nalle »

hei folkens!
Det er riktig Tutte at røret er akkurat så langt at det kiler seg fast oppunder toppen når den glipper av kloa ved plugghullet. :(
Da blir det litt roting nedi sylinderen for å få den til syne igjen.
TCB hadde et godt forslag,men blir å se det an til helgen igjen,brodern skulle ta med seg noe verktøy oppover.
Han hadde noe verktøy som var litt mer flexibelt,funker ikke det får en prøve TCB sitt forslag....hmmm skeptisk....men men ;) veit aldri,undrenes dag er enda ikke over 8-)
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: CRC

Post by tutte »

Jeg hadde nok jobbet litt med kroken på ståltråden for å få bedre grep. Lag kroken helt spiss og bank den flat på innersiden med feks en kulehammer for å få den til å holde fast røret.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: CRC

Post by mustang »

Nok et tips. Alt må jo prøves. Ta det flate munnstykket på støvsugern stikk inn en tynn slange som er lett bøyelig og tape den fast til munnstykket. så kan man rote litt rundt nedi der og se om det funker.
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: CRC

Post by Nalle »

mustang wrote:Nok et tips. Alt må jo prøves. Ta det flate munnstykket på støvsugern stikk inn en tynn slange som er lett bøyelig og tape den fast til munnstykket. så kan man rote litt rundt nedi der og se om det funker.
har prøvd det og det funket ikke,men tutte er inne på noe....
Ride Safe Ride Free-Nalle
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”