Brisk Plugger

Alt det andre
Post Reply
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Brisk Plugger

Post by Lariat »

Kom over noen rare plugger som eg kjøpte har ikke prøvd di enda. Er det noen andre som har prøvd disse brisk pluggene ?
http://www.magnumtuning.com/en/detail/p ... /auto_urit" onclick="window.open(this.href);return false;
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Brisk Plugger

Post by Jan-Ivar »

Har ikke prøvd, har helle ringen tro p at det gir % mer HK eller % mer dreiemoment.

multispark får du kun med et tennings anlegg som leverer det. noe standard tennings anlegg ikke gjør.

laborterte mye med tennplugger - år siden da jeg holdt påå å trimme gamle Volvo motorer. kunne ikke senoen forskjell selv på rullende landvei.
brukte f.esk noen timer påå finne tennplugger hvor åpningen mellom elektroden og side elektroden pekte ut i forbenninsg rtommet.
det skulle vist nok være effektivt. fikkikke så mye som en HK ekstra det ga helle ringe forskjell på avgassene.

jeg har mest tro på å kjøpe originale tennplugger.
jobbet en periode med båt motorer, der kunne man høre forskjell på en motoren når den fikk rett plugger. å ga i fra CHampion til NGK i en Mercury påhenger ga merkbare forskjeller i gangen, NGK var den pluggtypen motoren var satt opp med fra fabrikken. det samme skjedde om man gikk i fra NGK og til Champion på en Evinrude 2 takt. på 4 takts motorer var ikke dette så merkbart.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Brisk Plugger

Post by Lariat »

He he ja er vel lit skeptisk selv men siden di er komt skal eg nå prøve di men kommer nok til å ha med 2 normale plugger i veska har aldrig sett plugger med slik utforming ingen bøyle i det hele tatt var rett og slett forvetenskapen som tok lit overhånd da eg kjøpte di lol :D
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Brisk Plugger

Post by Nostalgia »

Lariat wrote:He he ja er vel lit skeptisk selv men siden di er komt skal eg nå prøve di men kommer nok til å ha med 2 normale plugger i veska har aldrig sett plugger med slik utforming ingen bøyle i det hele tatt var rett og slett forvetenskapen som tok lit overhånd da eg kjøpte di lol :D
Spennende :) Keep us updated :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Brisk Plugger

Post by Jan-Ivar »

tilsvarnedne type plugger ble markedsført på 80 talet. kan du skjønne hvorfor de ikke er standar utstyr på bilr i 2013?

selv i dag de bilprodusentene seg til den gamlegode tennpluggen vi kjenner helt tilbake til bilens spede barndom. vel har den nok blitt vidre utviklet men utrseende er fortatt det samme.
det er nok dessverre ikke i tennpluggen den stoee gevinsten ligger.
multi spark kan man kun oppnå hvis tenninsg anlegget gir flrer tennsignaler. mulig du kan få 2-3 overslag på en slik pålugg ved hver tenings puls men problemet da er at man i stede for 1 kraftig gnist får 2-3 svake. er det noe man vil ha så er det kraftig gnist

ta en titt på dette. http://www.youtube.com/watch?v=ByUrLPSJ1V0" onclick="window.open(this.href);return false;
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”