Hei. ER fersk på harley og spør om følgene. Ved oljeskift på en 03 sporster er det bare motorolje som skiftes eller er det også flere reserovar som også skal skiftes. Grunn til at jeg spør er at jeg tok oljeservice på sykkelen høsten 09 og samtidig byttet plugger og sjekket tenning for en sum av 2500 kr. Pluggene som ble tatt ut var helt lyse og verkstedet mente at det var lekkasje mellom forgasser og cylindere og den går for mager og trekker falsk luft. MEN!!! jeg har hatt et prat med den som kjøpte HD'n ny og han har montert 12oo cylindre og Screaming eagle potter uten å gjøre noe med forgasser. det er vel grunn for at den går for mager. kan noen da svare på om hva som er best av: 1. sette inn en 48 dyse (42 er original). 2.sette inn et dynajetkit i forgasseren. 3. må da tenningen justeres på nytt eventuelt om jeg velger punkt 1 eller 2.
Mvh. Mustang.
oljeskift og forgasser.
Re: oljeskift og forgasser.
Uten at jeg har prøvd et selv kan jeg bare si at jeg har til gode å høre noe positivt om de jetkitene.
Det er vel 42 og 165 som er orginaldysene(?) så jeg ville kjøpt meg 45, 48 og 185 dyser og prøvd med i første omgang. I tillegg er det vel nesten påkrevd å fjerne plomberingen på tomgangsjusteringen og stille denne 2,5 omdreininger fra bunn som et startpunkt. Har du tilgangt til en AF måler eller enda bedre en bredbåndslambda burde du komme rimelig nært bare ved å teste på gata.
Det aller beste vil selvfølgelig være om du tok sykkelen til en dynobenk og fikk den 100% optimalisert. Her ligger en sånn justering på rundt 3500 og det vil jeg påstå er vesentlig bedre anvendte penger enn 2500 for oljeskift med plugbytte og sjekk av tenning.
Lykke til:)
Det er vel 42 og 165 som er orginaldysene(?) så jeg ville kjøpt meg 45, 48 og 185 dyser og prøvd med i første omgang. I tillegg er det vel nesten påkrevd å fjerne plomberingen på tomgangsjusteringen og stille denne 2,5 omdreininger fra bunn som et startpunkt. Har du tilgangt til en AF måler eller enda bedre en bredbåndslambda burde du komme rimelig nært bare ved å teste på gata.
Det aller beste vil selvfølgelig være om du tok sykkelen til en dynobenk og fikk den 100% optimalisert. Her ligger en sånn justering på rundt 3500 og det vil jeg påstå er vesentlig bedre anvendte penger enn 2500 for oljeskift med plugbytte og sjekk av tenning.
Lykke til:)
Re: oljeskift og forgasser.
Motor og girkasse deler olja på Sportster. I tillegg har du primærolje (som du ikke trenger å skifte like ofte som den andre).mustang wrote:...Ved oljeskift på en 03 sporster er det bare motorolje som skiftes eller er det også flere reserovar som også skal skiftes. ...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: oljeskift og forgasser.
Takk for svarene da har jeg lært litt mer om dette. Det er veldig greit å ha et sånt forum som man kan spørre om alt .
Mvh. Mustang.
Mvh. Mustang.
Re: oljeskift og forgasser.
Her er forresten en veldig bra how-to for motoroljen hvis du velger å gjøre jobben selv
http://linson.us/harleydavidson/sportst ... change.htm
og her er en for gir/primæroljen
http://www.harleydavidsonmaintenance.co ... n-oil.html
http://linson.us/harleydavidson/sportst ... change.htm
og her er en for gir/primæroljen
http://www.harleydavidsonmaintenance.co ... n-oil.html
Re: oljeskift og forgasser.
kane wrote:Her er forresten en veldig bra how-to for motoroljen hvis du velger å gjøre jobben selv
http://linson.us/harleydavidson/sportst ... change.htm
og her er en for gir/primæroljen
http://www.harleydavidsonmaintenance.co ... n-oil.html
Hei takk skal Du hå for disse linkene. De ar kjempebra.
Mvh. Mustang.