Bensintank

Post Reply
User avatar
jøran
Posts: 36
Joined: 05 Mar 2011, 18:07

Bensintank

Post by jøran »

Har ennå ikke skaffet meg instruksjonsbok for min Sportster 1200c 2002mod.
Lurer på om noen kan svare meg på hvor stor tank jeg har (liter)?? Bruker dere å stenge bensinkrana når sykkelen ikke er i bruk? Hvor langt kan jeg kjøre på reserven? Begynner det å lyse en lampe i panelet når den nærmer seg tom? I dag er det flott kjørevær på Romerike. Skal ut å bruke litt bensin........
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Bensintank

Post by Svima »

Tanken din tar 12,5 liter og reserven er en liter kanskje? Det går noen kilometer på reserven, men det bør fylles så snart man finner en bensinstasjon...
Nei det lyser ingen lampe, her må man følge med og telle kilometer/forbruk selv eller fylle jevnlig på langtur. Jeg fyller alltid full tank før jeg skal kjøre, og fyller opp igjen hvis det er mye kjøring, etter 17-20 mil. Det er irriterende å gå tom...
Jeg stenger ikke krana når jeg parkerer mellom turene om sommeren, men over vinteren er det lurt.

Her har du litt teknisk info: http://www.bikez.com/motorcycles/harley ... m_2002.php" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Svima
User avatar
jøran
Posts: 36
Joined: 05 Mar 2011, 18:07

Re: Bensintank

Post by jøran »

Takk for rask tilbakemelding. I vedlegget står det faktisk at reservetanken er på 1,9 liter. Nå når jeg har funnet ut hvordan triptelleren virker, og regner med at sykkelen bruker ca 05-06 pr mil, så skal jeg unngå å kjøre tom. Da er det bare å huske på at den viser mails:)
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Bensintank

Post by kkanst »

Jegerikkesåmorsomsomjegtrorjegerikkesåmorsomsomjegtror :p Dårlig spøk fjernet ;)
2001 1550 Deuce.
Post Reply

Return to “Sportster”