Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by kkanst »

Hva er allmenn mening veltebøyler på harley/sportster? I mine kretser sier alle at jeg burde ta dem av.. Er det noe sosial-intellektuelle-harley-regler ute å går her som jeg ikke vet om ennå? Er veltebøye på samme hylle som støttehjul? :p

Hva mener folk egentlig?
2001 1550 Deuce.
User avatar
Lasseliten
Posts: 60
Joined: 10 Mar 2010, 09:30

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Lasseliten »

Usexy til den dagen man trenger den, og da er den for liten. :mrgreen:
User avatar
Stabil
Posts: 67
Joined: 10 Mar 2010, 08:42

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Stabil »

Det er vel du som til syvende og sist bestemmer om du vil/bør/skal/må ha veltebøyle eller ikke.
Jeg monterte veltebøyle på min sykkel av tre årsaker, kjekt å ha hvis sykkelen skulle velte, veldig kjekt å ha highway pegs så man kan strekke ut bena litt på motorveien og så synes jeg veltebøyle gjør sykkelen grommere.
Kjør stabilt!
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Harlex »

Hadde jeg fått en veltebøyle i gave hadde jeg nok prøvd å få byttet den i noe annet snacks for å si det sånn...Ikkje at det nødvendigvis er så sinnsykt stygt men det blir liksom en helt annen sykkel... Og jeg har ikkje lyst på en annen sykkel.....Jeg lekte med tanken engang for å få feste på noen highway-pegs men nå venter jeg på disse: http://www.jpcycles.com/product/530-830" onclick="window.open(this.href);return false; . Er forøvrig ikke helt sikker på om det vil ta seg bra ut heller... Men tror det.... Det skal iallefall bli herlig å strekke beina...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Guffen »

Kall det motorbøyler, og behold dem hvis du ønsker det. Hadde det vært på min når jeg kjøpte ville jeg beholdt dem, og spart kr.147,- den gangen jeg vælva.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Harlex »

Stabil wrote:Det er vel du som til syvende og sist bestemmer om du vil/bør/skal/må ha veltebøyle eller ikke.
Jeg monterte veltebøyle på min sykkel av tre årsaker, kjekt å ha hvis sykkelen skulle velte, veldig kjekt å ha highway pegs så man kan strekke ut bena litt på motorveien og så synes jeg veltebøyle gjør sykkelen grommere.
Med tanke på at du har Fat boy så er jeg mer tilhenger av bøylen.. :)
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by 276ccm »

Personlig synes jeg ikke det er så veldig pent, men praktisk kanskje, selv om den du har er på langt nær den værste, men hvis du føler en ekstra trygghet for deg selv og eventuelt sykkel, hadde det bryd meg midt i ryggen hva andre hadde ment om det.. noen mener at Sportster ikke er en "ekte" Harley, noen mener at V-Rod ikke er en Harley verdig sykkel, noen mener bla bla.. so, det er du som skal kjøre den og føler du deg vel, så skit i koolhetsfaktor hvis du er fornøyd :-)
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by kkanst »

Folk mener alltid det opposisjonelle av andre i en eller annen setting, så det ser jeg ikke så tungt på.. Men det er så mye nytt for meg som "våt-bak-øra-biker" som jeg er..

Jeg er usikker på om jeg skal ha på bøyla eller ikke. Men det er jo ikke verre enn at man tar den av og ser hva man synes, så setter man den bare på igjen om man skulle endre mening..

Jeg har bøyla på fordi jeg synes den bredder sportsteren litt ut. Gir den litt "volum". På samme måte som at jeg har bred tank.

Dere ser forøvrig bilde av bøyla i galleriet mitt her -->
http://www.hd-forum.no/gallery/album.php?album_id=126
2001 1550 Deuce.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Svima »

Det satt ikke veltebøyle på min da jeg kjøpte den og je har ikke tenkt å sette det på heller. Vindskjerm skulle jeg aldri ha for det ser teit ut, men det har jeg altså kjøpt og brukt mer enn en tur....sissybar vil jeg ikke ha, men det hender jeg har den på for det er jommen ganske praktisk det og.
Når jeg ser sportstere med veltebøyle, tenker jeg bare, "okei, den har veltebøyle" og så er det ikke noe mer å tenke på. Hvis du er redd for å få riper på sykkel-deler om du får en velt (og det får jo "alle" en gang) så er det veldig praktisk med veltebøyle, og såå mye har det ikke så si på det estetiske synes jeg. På din sykkel synes den jo nesten ikke heller, jeg tror jeg hadde latt den sitte der faktisk...
/ Svima
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Det finnes to typer motorsyklister: de som har vælva og de som ikke har vælva, enda.....
Post Reply

Return to “Sportster”