Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re:

Post by Lykketrollet »

Guffen wrote:Det finnes to typer motorsyklister: de som har vælva og de som ikke har vælva, enda.....
Og vi som ikke har vælva - enda - kjører uten veltebøyle :err:
Last edited by Lykketrollet on 13 Apr 2011, 19:42, edited 1 time in total.
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by mustang »

Har montert veltebøyle og den så bra ut etter min mening. Fint å legge beina på ( slipper ekstra pegs). Bilde kan sees på mitt innlegg om veltebøyle. Da jeg var i bakken med den BSA`n jeg en gang hadde så var det bøylen som var årsak til at jeg ikke fikk skader i bena og ikke fikk noen skader på motoren. :err:
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by chrissenator »

Den ser jo grei ut den veltebøylen.
Lariat pleier å si at HD er verdens dyreste halvfabrikata, det er jo sant og egentlig så spiller det ingen rolle hva andre mener om ditt og datt på din Harley, for det er det du velger å sette sammen som gjør den til akkurat din Harley...

Image
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Mjølnir
Posts: 47
Joined: 06 Apr 2011, 14:06

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Mjølnir »

Satt på bøyle da jeg kjøpte sportsteren min, hadde tenkt å skru av men så sa selger at det var verdt å ha for å hvile beina på (Og at alle kan velte) Og fikk kjørt litt me den og nå skal den IKKE av. Har beina på den hver mindste tur. dessuten med veltebøyle og sidevesker synes jeg den ser litt grovere ut! :D kan hende jeg bare har blitt vandt til utseende men liker de! (Selvom de 2 jeg kjenner med lengst fartstid gremmes da de ser veltebøyla)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Svima »

noen plukker jo av speiler og blinklys også, hver velger sin prioritering....
Når det går på sikkerhetsdetaljer bør man heller være litt raus enn pirkete...
/ Svima
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by jes70 »

Det er jo dette som er så genialt med HD. Det er like mange meninger, som det er personer. Er en smaksak om bøylen skal av eller på for utseende. I tilfelle velt, gjør den ihvertfall ikke mer skade. Praktisk? Tja, man kan feste highway pegs på dem, tusen metere, feste sovepose på dem, montere en liten oppbevaringsvæske for verktøy.... Kun fantasien som stopper deg. Hvem har sagt at bøylen må være orginal? Hvorfor ikke bygge en i rustfritt, som dekker flere oppgaver. Dare to be different..........
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by BikerEva »

Jeg synes ikke det er særlig vakkert med highwaypegs skrudd fast i veltebøylen. Eller ekstralys. Eller bøylen generelt.

Om man synes Sportsteren får mer "masse", hvorfor ikke heller kjøpe en større sykkel? Blir omtrent som å skru masse vinger og spoilere på Ladaen sin, fordi man egentlig heller ville ha en sportsbil...

Men, jeg skal ikke snakke, som bestilte sykkel KUN etter fargen, som heller får tresmak i hekken enn å ødelegge hele sykkelen med å montere highwaypegs (som jeg forøvrig hadde noen diskrete av på gamlesykkelen, men holdt på å svi av høyrebeinet på avstemt 2:2 supertrappanlegg om man ikke holdt beinet ut fra sykkelen), som ikke liker chrome og som egentlig kunne tenke meg en XR1200 og ikke ville bli sett død med vindskjerm eller frynser eller masse conchos på sykkelen min, og får mark av disse som kjører med BH på Sportsteren sin (disse skinngreiene bak på tanken, ofte et kjerringfenomen)

Det går forresten utmerket an å variere sittestillingen ved å legge beina på fothvilerne bak. Og mens jeg er nå igang med å trampe i både salat og klaveret, jeg synes at det ser ganske teit ut med de som sitter med rette knær. Sitter som unger i en sandkasse omtrent. Men jeg kan heller ikke tenke meg å kjøpe en sånn toroms med kjøkken, selv om det sikkert er praktisk og behagelig på langtur. Ikke minst for oss som trenger plass til det vi har shoppet på tur :err:
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Guffen »

Det er godt vi er forskjellig..... Noen liker morra, noen liker faren!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by BikerEva »

Og noen liker ingen av dem :err:
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Guffen »

BikerEva wrote:Og noen liker ingen av dem :err:
Det er dem som har slutta.......

Og nå må vi slutte å tulle før vi får strekk for å ha spoila hele tråden.....
Post Reply

Return to “Sportster”