Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by jes70 »

BikerEva wrote:Jeg synes ikke det er særlig vakkert med highwaypegs skrudd fast i veltebøylen. Eller ekstralys. Eller bøylen generelt.

Om man synes Sportsteren får mer "masse", hvorfor ikke heller kjøpe en større sykkel? Blir omtrent som å skru masse vinger og spoilere på Ladaen sin, fordi man egentlig heller ville ha en sportsbil...

Men, jeg skal ikke snakke, som bestilte sykkel KUN etter fargen, som heller får tresmak i hekken enn å ødelegge hele sykkelen med å montere highwaypegs (som jeg forøvrig hadde noen diskrete av på gamlesykkelen, men holdt på å svi av høyrebeinet på avstemt 2:2 supertrappanlegg om man ikke holdt beinet ut fra sykkelen), som ikke liker chrome og som egentlig kunne tenke meg en XR1200 og ikke ville bli sett død med vindskjerm eller frynser eller masse conchos på sykkelen min, og får mark av disse som kjører med BH på Sportsteren sin (disse skinngreiene bak på tanken, ofte et kjerringfenomen)

Det går forresten utmerket an å variere sittestillingen ved å legge beina på fothvilerne bak. Og mens jeg er nå igang med å trampe i både salat og klaveret, jeg synes at det ser ganske teit ut med de som sitter med rette knær. Sitter som unger i en sandkasse omtrent. Men jeg kan heller ikke tenke meg å kjøpe en sånn toroms med kjøkken, selv om det sikkert er praktisk og behagelig på langtur. Ikke minst for oss som trenger plass til det vi har shoppet på tur :err:
Var det jeg visste. Du er ulykkelig, eller veldig vanskelig å gjøre lykkelig.

Jeg ser det på denne måten. Jo mer forskjellig du liker/aksepterer, jo lettere er det å trives. Jeg liker choppere, bobbere, kjøpecustom, japansk, amcar, to rom og kjøkken, bobil, opel manta etc. Er ikke vits i å ikke like det, selv om ikke alt er like perfekt etter din smak. Det blir bare tunnelsyn av slikt. Litt det samme med mennesker også?
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by BikerEva »

jes70 wrote:
Var det jeg visste. Du er ulykkelig, eller veldig vanskelig å gjøre lykkelig.

Jeg ser det på denne måten. Jo mer forskjellig du liker/aksepterer, jo lettere er det å trives. Jeg liker choppere, bobbere, kjøpecustom, japansk, amcar, to rom og kjøkken, bobil, opel manta etc. Er ikke vits i å ikke like det, selv om ikke alt er like perfekt etter din smak. Det blir bare tunnelsyn av slikt. Litt det samme med mennesker også?
Gud, jeg kan jo bare si opp terapeuten min, her får jeg jo gratis psykoanalyse :err:

Folk må få gjøre som de vil :) Om de vil ha tre meter lange frynser og 100 kilo nagler, så de om det.

Men spør de meg direkte om jeg synes det er flott, er det ikke sikkert de får det svaret de vil ha :) (selv om det heter seg at kan man ikke si noe positivt, får man heller holde kjeft ;))

Men så lenge de selv er fornøyd, er det det viktigste!

Så jeg får omformulere svaret på det opprinnelige spørsmålet: Jeg har sett styggere veltebøyler, og de kan jo ha en praktisk funksjon dersom man skulle være uheldig :)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Coldman »

Eldstedattera mi pleide å si "Jeg er så glad jeg ikke liker kaviar, for det smaker så stygt".
Selv mener jeg at hun burde ha likt det. Selv om hun ikke likte det, altså. Egentlig ganske logisk... :shock:
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by jes70 »

Så jeg får omformulere svaret på det opprinnelige spørsmålet: Jeg har sett styggere veltebøyler, og de kan jo ha en praktisk funksjon dersom man skulle være uheldig :)[/quote]

Se der ja. He, he Så.........tror du at du hadde gått for veltebøyler i matt svart?

Poenget er ganske enkelt. Smaken er som baken, men det tar litt tid å finne ut hvilken, eller hvilke bakender du liker best. Husker fra tidlig i tennårene, at man spurte kameraten hva han synes om den jenten, du selv var begynt å like. Du ville ikke offisielt like henne, uten at andre også gjorde det.
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by QuasiDemon »

Har planer om en Linbar veltebøyle på min Fatboy, synes den passer bra jeg. Den er ikke så prangende :)
Image
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Lykketrollet »

Mitt motto: Image is everything!!! 8-)

Så får man velge hvilken image man vil ha..... :err:
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by BikerEva »

Lykketrollet wrote:Mitt motto: Image is everything!!! 8-)

Så får man velge hvilken image man vil ha..... :err:
*liker*
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Pondus »

Synes den "rigget" fint med veltebøyle. Vurderer å kjøpe selv, nettopp for mere volum.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by Pondus »

BikerEva wrote:Jeg synes ikke det er særlig vakkert med highwaypegs skrudd fast i veltebøylen. Eller ekstralys. Eller bøylen generelt.

Om man synes Sportsteren får mer "masse", hvorfor ikke heller kjøpe en større sykkel? Blir omtrent som å skru masse vinger og spoilere på Ladaen sin, fordi man egentlig heller ville ha en sportsbil...

Men, jeg skal ikke snakke, som bestilte sykkel KUN etter fargen, som heller får tresmak i hekken enn å ødelegge hele sykkelen med å montere highwaypegs (som jeg forøvrig hadde noen diskrete av på gamlesykkelen, men holdt på å svi av høyrebeinet på avstemt 2:2 supertrappanlegg om man ikke holdt beinet ut fra sykkelen), som ikke liker chrome og som egentlig kunne tenke meg en XR1200 og ikke ville bli sett død med vindskjerm eller frynser eller masse conchos på sykkelen min, og får mark av disse som kjører med BH på Sportsteren sin (disse skinngreiene bak på tanken, ofte et kjerringfenomen)

Det går forresten utmerket an å variere sittestillingen ved å legge beina på fothvilerne bak. Og mens jeg er nå igang med å trampe i både salat og klaveret, jeg synes at det ser ganske teit ut med de som sitter med rette knær. Sitter som unger i en sandkasse omtrent. Men jeg kan heller ikke tenke meg å kjøpe en sånn toroms med kjøkken, selv om det sikkert er praktisk og behagelig på langtur. Ikke minst for oss som trenger plass til det vi har shoppet på tur :err:
:D
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Allmenn mening om sportster og VELTEBØYLE

Post by kkanst »

Pondus wrote:Synes den "rigget" fint med veltebøyle. Vurderer å kjøpe selv, nettopp for mere volum.
Var den til min, eller bildet over?
2001 1550 Deuce.
Post Reply

Return to “Sportster”