Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by kkanst »

Harlex wrote:Hvis det er de grå hoveddekselet du har sølt på så kan jeg si at jeg kun bruker ett type stoff på dette. Dinitrol-rensevæske. Dette har jeg fått etter å ha understellsbehandlet bilene Stoffet skal fjerne evt. rester av understell-stoffet. Står ikke på flasken hva det inneholder men det funker på all slags dritt (iallefall det utvalget dritt som jeg har påført dekslene) og dekselet ser ut som nytt etterpå.
Nå begynner det å ligne på noe.. hvor finner jeg tak i det?
2001 1550 Deuce.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by Hanlucky »

Kommer ann på hvilket produkt Harlex ref til.
Kan jo være denne: http://logichem.netpower.no/datasheet.a ... DepId=4153" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pib.no/hms-datablad/r10100_avfet ... 16870.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Du kan jo feks. ta en kjapp tlf til http://www.sletteboe.no/index.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Et forsøk verdt :)
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by Harlex »

Dinitrol Autocleaner 7225

http://www.google.no/search?sourceid=na ... eaner+7225" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette er det eneste jeg bruker på motordeksler og evt. ved drit på sylinder... Funker bra for meg.... :)
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by kkanst »

Ja vi hat fått konstatert at dette er et bra stoff.. Nå prøver jeg bare å finne ut hvor jeg kan få kjøpt det :)
2001 1550 Deuce.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by kkanst »

mustang wrote:
kkanst wrote:De har slike på Lazyboyz på Alna. Kom vel på 4k hvis jeg ikke er så altfor gærn i regninga... :p Men jeg er ikke ute etter å få dem blanke. Ikke i det hele tatt. Jeg er ute etter å få fjernet litt misfarging. Sånn ubetydelig-lite-men-siden-jeg-vet-om-det-ingen-andre-kan-se- misfarging :p
Da jeg også har noen flekker som jeg også skulle ha fjernet så fikk jeg et tips hos Olav på HD-verksted i Hokksund, men har dessverre glemt hva det var. Jeg skal opp til han over påske og og få ny info om dette og da får Du et svar fra meg.Du kan vel vente noen dager vel ? :err:
Setter mest min lit til denne egentlig. :)
2001 1550 Deuce.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by mustang »

kkanst wrote:
mustang wrote:
kkanst wrote:De har slike på Lazyboyz på Alna. Kom vel på 4k hvis jeg ikke er så altfor gærn i regninga... :p Men jeg er ikke ute etter å få dem blanke. Ikke i det hele tatt. Jeg er ute etter å få fjernet litt misfarging. Sånn ubetydelig-lite-men-siden-jeg-vet-om-det-ingen-andre-kan-se- misfarging :p
Da jeg også har noen flekker som jeg også skulle ha fjernet så fikk jeg et tips hos Olav på HD-verksted i Hokksund, men har dessverre glemt hva det var. Jeg skal opp til han over påske og og få ny info om dette og da får Du et svar fra meg.Du kan vel vente noen dager vel ? :err:
Setter mest min lit til denne egentlig. :)
Hei! Jeg har sendt deg en Pm om å få rengjort deksla. :D
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by Harlex »

mustang wrote:
Hei! Jeg har sendt deg en Pm om å få rengjort deksla. :D
PM??????!??!!!?? Vi andre kan ha interesse av dette også.... ;)
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by mustang »

Harlex wrote:
mustang wrote:
Hei! Jeg har sendt deg en Pm om å få rengjort deksla. :D
PM??????!??!!!?? Vi andre kan ha interesse av dette også.... ;)
Det er ingen hemmelighet så her kommer forslagene jeg fikk av Olav på Hdhokk. Mr. Muscle stekeovnsrens, Citrusrens ( på sprayboks) Silikonspray eller kraftvask for hus. Ikke la produktet sitte på for lenge og skyll godt av med vann etterpå.Jeg har god erfaring med sitrusrens brukt på andre produkter men ikke prøvd på HDn. Bruker sjøl MC. vask fra Biltema og syntes den er bra. Så da er det bare å sette igang og prøve seg frem for de som har lyst. :)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by Erlend »

Stekeovnsrens?! Vel er det en og annen som omtaler syklene våre som støpejernskomfyrer, men jeg ville ikke tatt det fullt så bokstavelig. Olav vet sikkert hva han prater om, men jeg ville stilt meg meeeeget skeptisk til å vaske sykkelen med husholdningsprodukter, det være seg stekeovnsrens, Ajax eller annet. Sitrusrens har jeg hørt mye bra om, men da først og fremst som limfjerner.

Så en fyr som vasket bilen sin med Ajax skurekrem i fjor. Ble sikkert rent, men ripefritt… neppe.
Keep the rubber side down!
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Eksperiment: Noen som vil ofre et sportster-motordeksel?

Post by Lykketrollet »

Erlend wrote:Stekeovnsrens?! Vel er det en og annen som omtaler syklene våre som støpejernskomfyrer, men jeg ville ikke tatt det fullt så bokstavelig. Olav vet sikkert hva han prater om, men jeg ville stilt meg meeeeget skeptisk til å vaske sykkelen med husholdningsprodukter, det være seg stekeovnsrens, Ajax eller annet. Sitrusrens har jeg hørt mye bra om, men da først og fremst som limfjerner.

Så en fyr som vasket bilen sin med Ajax skurekrem i fjor. Ble sikkert rent, men ripefritt… neppe.
Vasker faktisk min sykkel med Zalo. Bedre og billigere enn de fleste mc-vaskemidler. :)
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
Post Reply

Return to “Sportster”