Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL883)

User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Svima »

Skruene sitter veldig godt fast, jeg er ikke helt sikker på hva jeg driver med, og det er mange chrommede deler å komme borti med verktøyet, så jeg lar være å ta de opp nå for moro skyld. Men jeg innbiller meg at det neppe blir noe mer søl eller stygt bak de jeg har nå, enn de som sitter på originalt. De blir sannsynligvis åpnet når sykkelen er på service noe den var i høst, og hadde det vært riktig ille hadde jeg kanskje hørt noe da...
/ Svima
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Hanlucky »

Harlex wrote: Men jeg har kjøpt så forba.... mye annet til sykkelen hittil i år.... :shit:
Da legger du av litt gryn iløpet av høsten/vinteren og bestiller dette settet.
Da får du jo i pose og sekk ;)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/16295-07 ... 2928wt_958" onclick="window.open(this.href);return false;
Svima wrote:ble akkurat advart av samboern om å åpne i tilfelle jeg blottlegger noen "bløtdeler" og skaffer meg selv masse jobb....
PS: SVIMA: Det var jo ikke meningen og jage deg ut i furtebua med skrutrekker... :oops:
Det bare slo meg da jeg leste om dekslene...
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Harlex »

Hanlucky wrote:
Harlex wrote: Men jeg har kjøpt så forba.... mye annet til sykkelen hittil i år.... :shit:
Da legger du av litt gryn iløpet av høsten/vinteren og bestiller dette settet.
Da får du jo i pose og sekk ;)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/16295-07 ... 2928wt_958" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja det blir vel gjerne et slikt sett. Og gjerne til høsten/vinteren ettersom dette settet krever en liten service for å montere. Og service er ikke det sykkelen trenger nå..... Nå er det nemlig ut på tur som teller.... Jaja... Venter no 2 innholdsrike pakker i posten i disse dager. :klappe: Chrome-dekslene blir vel i neste pakke tenker eg...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Svima »

Hanlucky wrote: PS: SVIMA: Det var jo ikke meningen og jage deg ut i furtebua med skrutrekker... :oops:
Det bare slo meg da jeg leste om dekslene...
Jeg ble nysjerrig selv, men jeg er ikke så tøff når det gjelder å demontere ting som funker :D
/ Svima
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Coldman »

Svima wrote:
Hanlucky wrote: PS: SVIMA: Det var jo ikke meningen og jage deg ut i furtebua med skrutrekker... :oops:
Det bare slo meg da jeg leste om dekslene...
Jeg ble nysjerrig selv, men jeg er ikke så tøff når det gjelder å demontere ting som funker :D
Du mener vel at du ikke er så dum at du demonterer ting som funker? :D
Nå ville vel den konkrete saken være for å sjekke om noe ikke var helt bra, men allikawæl... If it works, don't fix it.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Svima »

Coldman wrote:
Svima wrote:
Hanlucky wrote: PS: SVIMA: Det var jo ikke meningen og jage deg ut i furtebua med skrutrekker... :oops:
Det bare slo meg da jeg leste om dekslene...
Jeg ble nysjerrig selv, men jeg er ikke så tøff når det gjelder å demontere ting som funker :D
Du mener vel at du ikke er så dum at du demonterer ting som funker? :D
Nå ville vel den konkrete saken være for å sjekke om noe ikke var helt bra, men allikawæl... If it works, don't fix it.
Det er vel derfor gutter generelt er så mye mer selvhjulpne enn jenter, fordi dere kronisk har demontert alt mulig opp igjennom, selv om de virket før det ble demontert :mrgreen:
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Erlend »

Svima wrote:Det er vel derfor gutter generelt er så mye mer selvhjulpne enn jenter, fordi dere kronisk har demontert alt mulig opp igjennom, selv om de virket før det ble demontert :mrgreen:
Det skal vel ikke skyves under en stol at vi har fått endel kjeft for dette, også; "Den virket jo helt fint FØR du demonterte den!" :roll:
Keep the rubber side down!
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by kkanst »

Plystre.. gutter.. det er damer i tråden.. *LaterTroubleWarning* Ikke forsnakk dere nå :p
2001 1550 Deuce.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Coldman »

Når det gjelder skruing og mekking på sykler, følger jeg alltid det samme prinsippet:
Skru (dum deg ut) først på en venns sykkel. Du vil selvfølgelig ikke bruke din egen til opplæring.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Erfaringer med chrome-deksler utenpå originaldeksler (XL

Post by Pondus »

Hekkan.....det kommer til å bli en dyr vinter ser jeg :)

Dere importerer selv, og ikke kjøper av lokal HD forhandler? Er det EBAY som er plassen?
Post Reply

Return to “Sportster”