Merkelig feil

Post Reply
User avatar
Virre
Posts: 6
Joined: 08 Oct 2010, 11:32

Merkelig feil

Post by Virre »

:?: Heisan, er den "lykkelige" eier av en 1977 sporster 1000 og har fått en for meg noe merkelig feil. Den starter etter en stund men går da på en sylinder. stopper den å sjekker plugger/kabler osv. Og starter den igjen men da går den på den andre sylinderen. Den går kun på en sylinder av gangen, noen ganger den fremre andre ganger den bakre. Noen som har noen gode forslag her??? ;) Haster litt for sola skinner i Norge og det varer ikke evig :)
Bigami er å ha en kone for mye. Monogami er det samme.
User avatar
SHSHD
Posts: 27
Joined: 10 Mar 2010, 14:19

Re: Merkelig feil

Post by SHSHD »

sjekk coilen
D går sæ t'
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Merkelig feil

Post by Toro »

Hender at en av pluggene slutter å virke. Kanskje du satte de inn på motsatt sylinder av det de satt fra før da du satte de tilbake, med den konsekvens at motsatt sylinder da slutte nå tenne? Prøv noen andre plugger først hvis du har liggende.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Merkelig feil

Post by Lariat »

Om du for gnist i begge pluggene noe eg betviler og når du en gang for gnist i fremre og en gang i bakre silynder tviler eg på at coilen din er i orden coilen er designa for enten elektronisk eller stift tennings anlegg så om du kjenner en som har sykkel som har det systemet du har kan du kansje prøve en annen coil .
Last edited by Lariat on 01 May 2011, 22:13, edited 1 time in total.
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Virre
Posts: 6
Joined: 08 Oct 2010, 11:32

Re: Merkelig feil

Post by Virre »

:) takker for raske svar, skal prøve å få lånt en coil. Det er org stiftetenning, men den er bygd om så det er ikke stifter lenger
Bigami er å ha en kone for mye. Monogami er det samme.
User avatar
Virre
Posts: 6
Joined: 08 Oct 2010, 11:32

Re: Merkelig feil

Post by Virre »

:-) lykkelig igjen, ny coil måtte til. Byttet sef plugger i samma slengen.
Maler som en katt er vel stygt å si, men banker og går sin vante gang :-)
Bigami er å ha en kone for mye. Monogami er det samme.
Post Reply

Return to “Sportster”