Sportstergerilljaen

User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nostalgia »

Da er jaggu jeg og Lille blitt en del av geriljaen også.
Var en tur i Sykkylven forrige helg og hentet en 04' 883 :)
Kliss original og mer eller mindre strøken, med unntak av litt slitasjeskader på bakskjermen der "throw over"-bag'sene har hengt.
Men, er det noen som har oversikt over hvordan man peiler de respektive oljer på denne sykkelen? :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nalle »

Velkommen til Geriljan :D
Når det gjelder peile motorolje,sett mc rett og ta ut oljepinnen av beholderen,så er det min og max mål på oljenivå.
Obs vær oppmerksom på peiling av kald og varm motor.
Gear oljen er det et lite deksel på vs.side av motor m2 skruer,er vel egentlig å sjekke nivå. 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=GgLtQpaXpY0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nostalgia »

Takker for kjapt svar :)
Etter som jeg har forstått det så er primær og girkasse i ett på denne sykkelen, med felles olje?
Og jeg har også hørt (merk hørt) at etter en viss årsmodell skal sykkelen stå på støtte ved peiling av motorolje, men husker ikke eksakt modell :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nalle »

Er nok det da,men da er det viktig med riktig olje :D
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportstergerilljaen

Post by chrissenator »

Nostalgia wrote:Takker for kjapt svar :)
Etter som jeg har forstått det så er primær og girkasse i ett på denne sykkelen, med felles olje?
Og jeg har også hørt (merk hørt) at etter en viss årsmodell skal sykkelen stå på støtte ved peiling av motorolje, men husker ikke eksakt modell :)


Motorolje, la den stå på støtten og ikke fyll på for mye olje, litt over minimum er bra og husk forskjell på varm og kald motor.
Primærsiden er rimelig sytalaus som vi sier her i beste vestkant av landet, det går 1quart på og det er ca 1liter.
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Sportstergerilljaen

Post by mustang »

Velkommen til geriljan. Lurer på hvor mange det er av oss nå??? :roll:
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nalle »

Du får kjøpt oljen til primæren hos en hd forhandler, hvis du har separat olje som jeg tror.Den er det riktig mengde på.hvis du har det er det en tappeskrue ca 15 cm bak sidestøtta på undersiden.Fylles på igjen innenfor det lille dekselet på vs siden av motoren.
Ride Safe Ride Free-Nalle
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Sportstergerilljaen

Post by mustang »

Kjør`n varm først. Har akkurat bytta på min. 135 kr for en flaske. Et helvete å få olja inn gjennom det lille dekslet. Kjøp en manuell pumpe som brukes til å fjerne olje på gressklippere og bruk den var et tips jeg fikk etter å ha brukt en liten trakt som tok nesten en 1/2 time før flaska var tom. :roll:
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: Sportstergerilljaen

Post by Nalle »

hei hei,funker fint å bruke en liten plastikk trakt.. 8-)
Ride Safe Ride Free-Nalle
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Sportstergerilljaen

Post by mustang »

Nalle wrote:hei hei,funker fint å bruke en liten plastikk trakt.. 8-)

Det var det jeg brukte og hullet var jævla lite og derfor det tok så lang tid med den trakta. :roll:
Post Reply

Return to “Sportster”