Sportstergerilljaen

User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportstergerilljaen

Post by BikerEva »

Retroboy wrote:
BikerEva wrote:Gnåle, gnåle, byttet du bare selve stangen i styret da? Ser noen flesker til med digre risere og sånt til dragbar, det er så lite pent synes jeg. Også svarte du ikke på om du hadde beholdt ditt :D Og om du evt er interessert i å skille deg av med det :)
Ja byttet bare stangen, den er veldig enkel å bytte-

Tror nok jeg har dragbaren liggende et sted, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal med den, er ikke umulig at jeg er villig til å selge :-)
Og det er ikke umulig at jeg gjerne vil kjøpe ;)
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportstergerilljaen

Post by BikerEva »

Sailor wrote:Det er godt mulig de ikkje har Dyna benk i Stavanger eg kan bare referere til nettsida deres
Bikerstreet Verksted
Med fagutdannede mekanikere, Dynojet testbenk og spesialverktøy som reparerer din MC.

Er jo litt lenger å dra til Lyngdal , men er jo mulig de har i Bergen også. Uansett så må den i benk en eller annen plass.
Den MÅÅÅÅ ikke i benk.

Min var ikke i benk etter stage1 hjemme-oppgradering, men jeg var nå så heldig at jeg fant det oppsettet jeg hadde av deler i et av de ferdige map'ene og det funker greit. (Powercommander 3)

Den har også oppsett for 1200, så regner med det bare er å legge inn ny map når den bygges om.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportstergerilljaen

Post by Harlex »

Sailor wrote:Det er godt mulig de ikkje har Dyna benk i Stavanger eg kan bare referere til nettsida deres
Bikerstreet Verksted
Med fagutdannede mekanikere, Dynojet testbenk og spesialverktøy som reparerer din MC.

Er jo litt lenger å dra til Lyngdal , men er jo mulig de har i Bergen også. Uansett så må den i benk en eller annen plass.

De har i Bergen...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportstergerilljaen

Post by BikerEva »

Og min Sportsterpresentasjon har lagt og godgjort seg i kladdeboken her inne, da forumet ikke ville ha bildelinker på over 550 pixler. Vi prøver igjen!! :)


Før hadde jeg en -86 Sportster som jeg hentet i Kristiansund.

Image

Etter en stund så den slik ut:

Image

Den var kul å se på, og gikk noe jævlig når den først GIKK (og ikke stod havarert ett eller annet sted langs veien), men da husmekanikeren sa man burde bytte hele motoren etter at magnetene i rotoren hadde røket for andre gang, og venting på ny clutch som funket to mil og girkassetull en hel sesong der jeg kjørte husmekanikerens istedet, fikk jeg nok. Her er husmekanikerens, han hentet sin i Kristiansand helgen etter vi var i Kristiansund-han ble så misunnelig og byttet ut V-Maxen sin :)

Image


Så september 2007 durte jeg ut fra forhandleren på en flett ny 883R, for det var den modellen man fikk i grellest farge :twisted:

I løpet av første vinteren fikk den det som jeg nå synes "alle" skal ha, nemlig V&H Short Shots. Nuvehl, jeg gjorde ikke som alle de andre skandinaviske kundene, jeg har ikke dempere i mine :mrgreen:

Image

Siden dengang er det blitt 14.000 km på telleren eller noe rundtom der, husmekanikeren fikk sparken siden en 2007 er driftssikker enn en -86, og nå skal den bli 1200 snart. Har handlet komplett SE-kit med topper som kommer hjem i en amerikakoffert rett over påske. Jeg er ikke helt enig med meg selv om den skal få nytt fremdrev, eller både frem OG bakdrev og hvor mange tenner og sånn....Jeg har slitt ut favorittskoene mine på girpedalen!

Image
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Sportstergerilljaen

Post by Svima »

Har du DRF ennå eller? Skal den fikses igjen...?Den er tøff :)
/ Svima
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportstergerilljaen

Post by BikerEva »

Nei, den solgte jeg en liten stund etter jeg fikk den grelle snile :) Hadde lån og tjafs på den røde, så først solgte jeg Mustangen min og betalte ned lånet på den røde, kjøpte den nye fullfinansiert og såååå solgte jeg den røde og kortet ned betalingstiden på den nye...

Har ikke sett den på veien etter den ble børstet snø av og satt i en varebil for å dra til sitt nye hjem noen mil unna. Kjøper snakket om at han skulle sette den litt mer tilbake til det utseendet den trillet ut fra fabrikken med. :shock:
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportstergerilljaen

Post by Harlex »

Har dårlig med oppdaterte bilder (dvs. med påmontert div. snacks og bling) men her er et då jeg tok meg en "har jævlig lyst å bli ferdig med innkjøring av 1200-kit dagstur" på 70 mil.... V&H SS her også og som "BikerEva" selvfølgelig uten dempere. :twisted: Stedet er Voss.
Voss2.jpg
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Sportstergerilljaen

Post by Svima »

Uff da, sånn kan det gå :shit:
/ Svima
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportstergerilljaen

Post by BikerEva »

Sjekket forresten km.standen på min isted. Over 15.000 er den gått. Skynde meg å betale den ned så jeg kan bytte den ut i noe annet? :err:
User avatar
Jornemac
Posts: 3
Joined: 10 Mar 2010, 10:27

Re: Sportstergerilljaen

Post by Jornemac »

Jepp. Jeg kjører en 97-modell, standard XL. Har satt på risere, nytt styre og lengre kabler etc for å få litt mer oppreist sittestilling og mer behagelig vinkel i håndleddene. Og selvsagt slike rør som gjør at madammen hører når hun skal sette på middagen. Akkurat nå driver jeg og forbereder nylakkering - den originale lakken er blitt rimelig sliten. Og så skal speedometeret byttes ut med et lite Motogadgetspeedometer. Bytter litt mellom singel- og "familie"-sadel og sissybar. Unga digger å sitte på, men sykkelen ser jo ikke noe særlig ut med for mye stash på bakskjermen, så...
Har ikke tenkt å skru noe særlig på motor og drivverk. Sykkelen starter og stopper når den skal, og olja holder seg (foreløpig?) inni motoren og ikke på garasjegølvet. Hadde en tidlig åttimodell midt på åttitallet som det var så mye krøll med (det var mer skruing og blårøyk enn kjøring og godlyd) at jeg egentlig bannet på at jeg aldri skulle ha HD igjen, men... Har kjørt og skrudd mye japansk i mellomtiden, og er spesielt begeistret for eldre firesylindrede Kawa-motorer. Det er noe med presisjon på 1/1000-dels millimeter vs. 1/100-dels tomme. Men, det er klart, kjøreopplevelsen og lyden blir jo ikke den samme. Så nå går det bare i amerikanske V-motorer både på to og fire hjul.
Not knowing how to cook is like not knowing how to f**k.
Post Reply

Return to “Sportster”