Sportstergerilljaen

Post Reply
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Sportstergerilljaen

Post by Messiah »

MESSIAHS GARASJE:

Heisann!
Jeg må vel innrømme at jeg har falt rimelig pladask for Sportster, og mener det er en selvfølge at ett HD forum må ha en Sportstergerillja!
Kan dessuten være greit å få navn på Sportstereiere inn i en tråd, slik at vi vet hvem vi kan spørre om råd og tips, og å utveksle erfaringer med de som har samme modell Sporting=)
Det kan vel forsåvidt også være greit for de med Bigtwin å vite hvem de kommer til å bli frakjørt av;))

Jeg har en 89 Sportster Hugger.
Oppgraderinger: Custom 200 baksving, 200 dekk på buellfelg med tilpasset buell caliper og bremseskive,utflytta fremdrev med hjemmesnekra utenpåliggende lager,Fatbob tank, Custom bakskjerm,Lapera sete, dragbar, drag-risers, frontlyktring, custom tilpasset fremflytter fra en 96 mod 1200.framskjerm er under vurdering......hva skal man med det egentlig?
Planer: Hoste opp penger til stivramme og springergaffel, spokesweels , 1250 kit fra NHRS(90 HK+++) og motorovehaulin`....etter det trur jeg kanskje muligens jeg begynner å bli fornøyd;)

*****************************************************************************************************************************
DET HADDE VÆRT SUPERT OM ALLE SOM PRESENTERER SEG BRUKER DET SAMME INNLEGGET TIL Å LEGGE INN SINE BILDER, SLIK SOM JEG GJØR HER,DA HADDE ALLE FÅTT EN EGEN TRÅD/GARASJE TIL SINE SYKLER/PROSJEKTER=)
******************************************************************************************************************************
Last edited by Messiah on 20 Mar 2010, 12:24, edited 8 times in total.
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Sportstergerilljaen

Post by Svima »

da må vi få se sykkelen din :) Jeg har en 05 custom med masse "bling" som seg hør og bør (hørte ikke...?!) :D
Går under kallenavnet Løven (ble døpt i en tunnell på vei hjem fra selgeren)

Edit pr 25.mai 2010: Lagt til bilde

[album]230[/album]
/ Svima
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: Sportstergerilljaen

Post by Messiah »

Done=)
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
User avatar
Børson
Posts: 127
Joined: 09 Mar 2010, 23:51

Re: Sportstergerilljaen

Post by Børson »

Jadda! Har en 1997 modell 883, som ble ombygd til 1200 (inkl topper) i fjor. Det er noen andre mods på den og.
Er storfornøyd med "Hæstn"
Har demontert turboen nå og driver å monterer "normale" potter og forgasser.
Har planen klar,men skal bare først :)
User avatar
Sailor
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2010, 19:44

Re: Sportstergerilljaen

Post by Sailor »

Flott initiativ :)

Då vett eg kor eg kan får tips og råd når min 883 skal pimpes opp. Og sannsynligvis er det bare et tids spørmål før tallet 1200 begynner å surre i bakhodet 8-)

Meget flott sykkel Børson
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportstergerilljaen

Post by Harlex »

Sailor wrote:Flott initiativ :)

Då vett eg kor eg kan får tips og råd når min 883 skal pimpes opp. Og sannsynligvis er det bare et tids spørmål før tallet 1200 begynner å surre i bakhodet 8-)

Har en 2008 custom 883 ombygd til 1200....Den er småpimpet med div chrome og annet. Er svært fornøyd. Når det gjelder 1200 konvertering er det bare til å sette igang... Du får "ny" sykkel.... :twisted:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sportstergerilljaen

Post by Lariat »

sporser her også ja en jernsportser som i disse dager blir oppgradert eg prøvde å legge inn bilder men maskinen låser seg hele tiden når eg prøver så det for bli en annen dag lol
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Sailor
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2010, 19:44

Re: Sportstergerilljaen

Post by Sailor »

I og med at eg er helt grønn i faget så må en vel bite i det sure eplet å få oppgraderinga til 1200 gjort på verksted. :cry: Regner med at Bikerstreet i Stavanger eller HD Bergen kan vere rette plass å få det gjort på? Der har de alt utstyr og kan kjøre den i Dyna benken etterpå slik at alt er 110% når eg får den igjen.

Men siden dette sannsynligvis vil ta ei stund så får det enten bli mens eg er en tur i Brasil eller etter sesongen er over.

Er det noen som kan gi meg et estimat på pris for en total oppgradering???

Har jo egentlig lyst å gjøre det sjøl og samtidig lære en del men det spørs hvor lurt det er for sykkelen sin del :mrgreen:
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Sportstergerilljaen

Post by Harlex »

Sailor wrote:I og med at eg er helt grønn i faget så må en vel bite i det sure eplet å få oppgraderinga til 1200 gjort på verksted. :cry: Regner med at Bikerstreet i Stavanger eller HD Bergen kan vere rette plass å få det gjort på? Der har de alt utstyr og kan kjøre den i Dyna benken etterpå slik at alt er 110% når eg får den igjen.

Men siden dette sannsynligvis vil ta ei stund så får det enten bli mens eg er en tur i Brasil eller etter sesongen er over.

Er det noen som kan gi meg et estimat på pris for en total oppgradering???

Har jo egentlig lyst å gjøre det sjøl og samtidig lære en del men det spørs hvor lurt det er for sykkelen sin del :mrgreen:
Priseksempel: 1200 kit (sylinder og stempler som er optimalisert for bruk av originale topper), race tuner super pro, Screaming eagle filterkit, Vance and Hines Short Shot (mye lyd) eksos alt ferdig montert og tunet samt 8000 km service er lik 40 store lapper ved innlevering merkeverksted.
Resultat på min: 66,19 hk målt på bakhjulet mot ca 40 hk (?) på en original 883....Det merkes 8-) :twisted: Dette oppsettet regnes for å være "sikkert." Dvs. at man kan stole på at man ikke overbelaster/ødelegger noe på motoren eller sykkelen generelt. Man kan selvfølgelig gjøre mye mer og få enda sprekere sykkel men da blir motorhaveri/problem sannsynligheten betydelig større alt ettersom hva man gjør.... Jeg er svært fornøyd med slik jeg har fått sykkelen.... Forbikjøringer taes "på sparket" og ikke etter "nøye planlegging" slik som det til tider var før oppgradering.
Det koster å være kar som du skjønner og det går jo an å få det betydelig billigere hvis man kjøper deler fra statene og monterer selv/med hjelp.... Men er man helt grønn og/eller vil ha den ferdig tunet på vei fra merkeforhandler så har du en pekepinn....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
tattoogl
Posts: 23
Joined: 10 Mar 2010, 08:39

Re: Sportstergerilljaen

Post by tattoogl »

Slenger meg på her jeg... Sitter og venter på min nye 2010 mod Sportster Iron i black denim.. Med Vance & Hines shortshots..
Ellers så har jeg en 94 mod Sportster 883 til salgs..
Stolt eier av en 2010 Nightster ;) Tøffeste sykkelen i gata!!
Post Reply

Return to “Sportster”