Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Toro »

Her har du flim snutten som passer din sykkel Mustang. http://www.roguechopper.com/products/Sp ... _RC130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Harlex »

mustang wrote:
Harlex wrote:På nyere sportsere trenger man ikkje kappe og legge på kryss...Kobler bare av returslangen og forlenger med medfølgende slange.....Gode greier det derre ja... Kjøpte i vår.... Mener det fulgte med en Cd med en forklarende film.....

Jeg skal ha til en 03mod.med prod.nr RC130. :?: Hvilken mod. har Du? Er det en annen type scavenger etter 03 mod.
Eg har 2008. Lurer på om det er fra -07 og oppover det er lettere/slipper kutte og kryss....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Toro wrote:Her har du flim snutten som passer din sykkel Mustang. http://www.roguechopper.com/products/Sp ... _RC130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller hva med denne?
RC101_01_1039.jpg
RC101_01_1039.jpg (17.26 KiB) Viewed 6664 times
Hva er forskellen på disse to. Begge er for samme modell opptil 03 men inneholder ikke de samme delene. Er det bare prisen som er forskjellig eller hva. Er det mulig å lage noe tilsvarende selv? En slange og et t- stykke er vel å få kjøpt og operasjonstang har jeg fra før så er det bare den dingsen til å skru på der filteret sitter som må lages men da må en ha alle målene på den hvis det er en eller annen som har dem og vil legge dem ut her. Sjøl har jeg folk som kan dreie den for meg og lage gjenger og hull for det er vel der filteret blir festet at den skal skrues på så hvidt jeg har forstått. Kom gjerne med mål på alle delene hvis det er noe som vil ta seg bryet med å legge det ut her. På forhånd takk for alle tips. :D
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by chrissenator »

Se siste post s25 - link til XLF med mye DIY info...
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

mustang wrote:
Toro wrote:Her har du flim snutten som passer din sykkel Mustang. http://www.roguechopper.com/products/Sp ... _RC130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller hva med denne?
RC101_01_1039.jpg
Hva er forskellen på disse to. Begge er for samme modell opptil 03 men inneholder ikke de samme delene. Er det bare prisen som er forskjellig eller hva. Er det mulig å lage noe tilsvarende selv? En slange og et t- stykke er vel å få kjøpt og operasjonstang har jeg fra før så er det bare den dingsen til å skru på der filteret sitter som må lages men da må en ha alle målene på den hvis det er en eller annen som har dem og vil legge dem ut her. Sjøl har jeg folk som kan dreie den for meg og lage gjenger og hull for det er vel der filteret blir festet at den skal skrues på så hvidt jeg har forstått. Kom gjerne med mål på alle delene hvis det er noe som vil ta seg bryet med å legge det ut her. På forhånd takk for alle tips. :D
Må ta opp dette en gang til. Hadde tankt å bestille den jeg fikk tips om til 89dolllar i dag, men den siden til roquechopper er ikke mulig å få åpnet. Noen som har prøvd den andre til 140 boks? Er det ingen som kan svare på hva forsklellen er på disse to scaverengene. Eller er det noen som har lyst til å legge ut alle målene på pucken så det er mulig å dreie en. Ser på bildet til den ene at der er 2 hull , mens den andre ikke har det men t-stykke og mer slange som er med i settet. Håper på et godt svar denne gangen . Kan jo si takk på forhånd for å se om det hjelper. :D :D :D
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Toro »

Kan ikke hjelpe deg med målene på pucken for den til twin camen min ser anderledes ut. Når det gjelder linken til til roguechopper så tror jeg den fortsatt virker men du må registrere deg som kunde for å fullføre kjøpet.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by chrissenator »

Pucken til Sportster er en blow by/bypass, slik at oljen går "som igjennom" et filter - resten av systemet ligger i T stykket og noe slange kobling. Går du inn på linken til XLF finner du løsningen..
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Takker for svar. Det var nok bare siden til Roqueshopper som var ute av drift en periode for den var åpen i dag så da går det vegen. :lol: :lol: Er det slik at slangen som blir tilkoblet t-stykket blir sittende på hele tiden etter bruk og blir blendet i enden med en plugg :?: :?:
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by chrissenator »

Ja T stykket blir værende på hele tiden, men det blir bra med skikkelige syrefaste slangeklemmer så det holder i årevis :D
Husk på at selve pucken er veldig enkel å lage selv, du finner bilde av den i den tråden på XLF så om du har tilgang på en dreiebenk og litt aluminium så er det en liten halvtimes jobb og du har pucken billig.
Noen bruker rett og slett ikke pucken men kjører på med et nytt filter som erstatning for pucken, det er ubetydelig med skit som legger seg i det nye filteret selv om det passerer en snau liter med gammel olje før den nye kommer.

Harlex har satt seg inn i 2007 + modellene og vi er så heldige at vi slipper pucken :D
Harlex har en puck og kan sikkert gi deg målene du trenger :D T stykke i messing kan jeg sende deg og da er det ikke mye du mangler.....
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Da tar jeg gjerne imot det T-stykket. sender deg en PM med Addresse og så spør jeg Harlex om han vil være så snill å sende meg målene på pucken, Slanger og klemmer får jeg tak i på Tess. :D :D :D
Post Reply

Return to “Sportster”