Harley-Davidson XR1200X

Post Reply
User avatar
PEHK
Posts: 2
Joined: 14 Oct 2011, 14:12

Harley-Davidson XR1200X

Post by PEHK »

Noen som har noen erfaringer med denne? Vurderer å kjøpe.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by Coldman »

Hei og velkommen til forumet.

Det har ikke vært noe særlig med innlegg vedr XR1200, men noen her inne har helt sikkert en slik.

Selv har ingen erfaring med modellen. Fant en link hvor de har sammenliknet Ducati Monster 1100 mot denne. I utgangspunktet høres jo det ut som en håpløs sammenlikning, men XR1200 kom overraskende godt ut av det. 1100 er jo tross alt storeboren blant Monster-modellene (er det ikke?).

Er det en litt sportslig Harley du vil ha, virker XR1200 slett ikke dum. I svingene kommer du i alle fall til å kjøre fra oss med "vanlige" sykler, men kompisene med Ducati, Suzuki osv må du nok finne deg i å se bakhjulet på.

Du får vurdere nøye... er jo en ganske kostbar sykkel. Det jeg kan si er at om du kjøper en Harley - uavhengig av modell - kommer du ganske sikkert inn i et miljø med veldig trivelige folk. Utenfor miljøet er det mange meninger om Harley motorsykler og miljøet rundt dem. Det meste som skrives og sies er heldigvis bare tull fra ende til annen.

Lykke til med sykkelkjøp. :D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by chrissenator »

Velkommen..

Er det en ny eller brukt?

En XR 1200 er en "klassiker" og et ikon fra Harelys Racing historie, en safe sykkel å kjøpe men lite ekstra knask og bling til å montere på...

Kunne endelig tenkt meg en sånn til frisk kjøring og masse morro - og den er raskere en mange tror - og utrolig lett å få litt mer futt i om det ønskes.

Det er ikke så mange av dem så det er jo et pluss.

Lykke til med handel :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by Pilsebob »

hei.
Hadde en prøvetur med en XR 1200 på åpen dag på HD sandefjord for etpartre - uker siden...?
en god og lettkjørt sykkel med gode svingegenskaper, gode bremser og et bra drag (kanskje ikke i forhold til en japse\ducati etc...?)

Ble sittende med ett godt inntrykk av sykkelen, selv om den ikke er noe for meg.
ta en tur til en forhandler og ta en titt\prøvetur før vinteren setter inn og gjør opp din egen mening.

-Lykke til!
User avatar
PEHK
Posts: 2
Joined: 14 Oct 2011, 14:12

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by PEHK »

Jeg er 190 cm og 105 kilo... Er XR1200X noe mindre enn andre "naken-sykler" da?
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Den er større enn en Sportster :)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by chrissenator »

PEHK wrote:Jeg er 190 cm og 105 kilo... Er XR1200X noe mindre enn andre "naken-sykler" da?
Image

Tviler på at den er for liten til deg, den har høyere sittehøyde enn mange andre "naken-sykler" så ønsker du deg en Harley med artige og gode egenskaper så er XR1200X definitivt av de bedre og du får egentlig i pose og sekk(et HD racing ikon og kjøre egenskaper) - vil du at den skal matche andre nudebikes så kan den lett få 100+ Hk på bakhjulet, litt friskere innmat i gaffler og så er du langt på vei.
Det er mye hop-up til den sykkelen og som sagt den kan matche flere av værstingene i klassen.
Det er bare en måte å finne ut om den er rette størrelse for deg og det er å sette seg på og ta en tur :D


Leser på flere forum hvor eiere av XR1200X re over 6.0 feet og det er vel 188-190cm som kjører langturer og er strålende fornøyd en er 6.4 og har ingen problemer med XRX men det er en testtur som forteller hvordan din ergonomi matcher en XR1200X..

Image

http://www.motorcycledaily.com/2010/06/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcycle-usa.com/113/7343/ ... -Ride.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ultimatemotorcycling.com/201 ... 1200x-test" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 89633.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
zes
Posts: 18
Joined: 22 Jun 2011, 22:13

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by zes »

chrissenator wrote: Tviler på at den er for liten til deg, den har høyere sittehøyde enn mange andre "naken-sykler" så ønsker du deg en Harley med artige og gode egenskaper så er XR1200X definitivt av de bedre og du får egentlig i pose og sekk(et HD racing ikon og kjøre egenskaper) - vil du at den skal matche andre nudebikes så kan den lett få 100+ Hk på bakhjulet, litt friskere innmat i gaffler og så er du langt på vei.
Det er mye hop-up til den sykkelen og som sagt den kan matche flere av værstingene i klassen.
Det er bare en måte å finne ut om den er rette størrelse for deg og det er å sette seg på og ta en tur :D


Leser på flere forum hvor eiere av XR1200X re over 6.0 feet og det er vel 188-190cm som kjører langturer og er strålende fornøyd en er 6.4 og har ingen problemer med XRX men det er en testtur som forteller hvordan din ergonomi matcher en XR1200X..
Nå er det vel ikke bare sittestilling og ergonomi som teller her mtp. personens høyde/bredde? Mulig det bare er jeg som er tåpelig, men jeg syns det er ytters få menn som passer på en sportster.
Helt ærlig, når du får en breiskuldra mann på 190+ oppå en sportster, så syns jeg det ser ut som en voksen mann på en monkeybike..

MEN! Det er bare min personlige mening, at det kan se litt tåpelig ut. Komfor og kjøreegenskaper er helt sikkert kjempebra samme hvordan en ser ut!
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-Davidson XR1200X

Post by chrissenator »

zes wrote:
chrissenator wrote: Tviler på at den er for liten til deg, den har høyere sittehøyde enn mange andre "naken-sykler" så ønsker du deg en Harley med artige og gode egenskaper så er XR1200X definitivt av de bedre og du får egentlig i pose og sekk(et HD racing ikon og kjøre egenskaper) - vil du at den skal matche andre nudebikes så kan den lett få 100+ Hk på bakhjulet, litt friskere innmat i gaffler og så er du langt på vei.
Det er mye hop-up til den sykkelen og som sagt den kan matche flere av værstingene i klassen.
Det er bare en måte å finne ut om den er rette størrelse for deg og det er å sette seg på og ta en tur :D


Leser på flere forum hvor eiere av XR1200X re over 6.0 feet og det er vel 188-190cm som kjører langturer og er strålende fornøyd en er 6.4 og har ingen problemer med XRX men det er en testtur som forteller hvordan din ergonomi matcher en XR1200X..
Nå er det vel ikke bare sittestilling og ergonomi som teller her mtp. personens høyde/bredde? Mulig det bare er jeg som er tåpelig, men jeg syns det er ytters få menn som passer på en sportster.
Helt ærlig, når du får en breiskuldra mann på 190+ oppå en sportster, så syns jeg det ser ut som en voksen mann på en monkeybike..

MEN! Det er bare min personlige mening, at det kan se litt tåpelig ut. Komfor og kjøreegenskaper er helt sikkert kjempebra samme hvordan en ser ut!
Er veldig glad for at de fleste jeg kjenner velger sykkel utifra egne kriterier..... :roll:

Mine valker er heldigvis med på å gi min sportster et lavt tyngdepunkt siden de henger ned på lårene(klemmes inn mot bakre sylinder, mellom tank og lår) og ræven henger nedover sadelen utenpå demperene(her er det fint med sideveske støtte til å hvile valkene mot).
Og jeg er kanonglad for at jeg har så smale skuldre at de passer innenfor 7" lykten sett bakfra, det negative er vel mit store hode og svære kjeft gjør at jeg må ha så heftig stor hjelm(et digert apeheng kan endre litt på dette synet).
På tross av alt dette er jeg bare 183cm på strømpelesten, dog har jeg ikke målt meg med Bootsene på men kan hende 5cm til så med hjelmen som bygger ca 5cm er jag nå blitt 193cm og da er det vist bare til å selge monkey biken min da :err: :err: :err: :err: Den passer altså til menn med smaleskuldre, valker og de må totalt være under 190cm med alt utstyr ellers blir en Sportster automatisk til en monkeybike :err: :err: :err:
Image

Nekter å tro at jeg ser sånn ut :lol: :lol: :lol: :lol: på min Sportster....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Jaaaja, var på Racewayen i Daytona igår og så en XR1200 i tet i et amatørløp mot en haug med plastkledde, deriblant mange Suzuki sv650 og Ducatier.
Post Reply

Return to “Sportster”