1250 versjon 2.0

User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

chrissenator wrote:Den e go, nermer deg 90 nå :mc_smil:
Har vel kanskje 90 inne med fintuning, men har ikke tid ennå. Er viktigere å få allt på stell for en vestlandstur i Pinsa med den værmeldinga :-D
Er faktisk veldig fornøyd, 0,5 på mila, mye stillere enn V&H skjiten, under halve vekta og bedre bunndrag.
Ikke værst for ett hjemsnekkra annlegg, lure på ka slags ingeniøra V&H har annsatt?
Fikk også fiksa den allt for varme fremre sylinderen min, blenderotoren er ikke mere presis enn att det var 5gr mere fortenning på den fremre sylindern. Når den statiske innstillingen var riktig for den bakerste gikk den fremre med 5gr for mye over hele fjøla. Heldigvis kan dette justeres på Daytona Twin Tech tenninga selv i dual-fire så nå er det spot-on.


Image

Image
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Ble det pinse tur te vestlandet TT?.

Fikk du til tenningen så det blir bra?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Pinseturen ble avlyst, måtte rive topper pga. at ventiltetningene løsnet med blårøyk som resultat. At det måtte bidras med 6500 til statskassa på Dovre gjorde også sitt, reisekassa ble litt slunken :(
Tot en sjanse og smekket sammen med de gamle toppakningene pluss litt Hylomar, ble tett som bare det, no er det nye ventiltetninger som er limt med pakningssilikon, så de ikke skal skli opp av styringene, bare vælstand :D Sykkelen drar som et godstog, kan dra den opp uten klutsbruk i førstegir, bare å gi på litt, slakke av, så gi full gass så kommer hjulet opp :mrgreen: og det med så høy giring som 23/47 i kjedesettet.

Har tenkt å få tak i en større potte, 2 tom er nok flaskehalsen no, tenker på å gå opp til 2,5" rett etter kollektoren og se om det gjør susen.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

trøndertore wrote:Pinseturen ble avlyst, måtte rive topper pga. at ventiltetningene løsnet med blårøyk som resultat. At det måtte bidras med 6500 til statskassa på Dovre gjorde også sitt, reisekassa ble litt slunken :(
Tot en sjanse og smekket sammen med de gamle toppakningene pluss litt Hylomar, ble tett som bare det, no er det nye ventiltetninger som er limt med pakningssilikon, så de ikke skal skli opp av styringene, bare vælstand :D Sykkelen drar som et godstog, kan dra den opp uten klutsbruk i førstegir, bare å gi på litt, slakke av, så gi full gass så kommer hjulet opp :mrgreen: og det med så høy giring som 23/47 i kjedesettet.

Har tenkt å få tak i en større potte, 2 tom er nok flaskehalsen no, tenker på å gå opp til 2,5" rett etter kollektoren og se om det gjør susen.

Ja stemmer det du sleit litt med ventiltetninger, husker du hadde innlegg på XLF, bra du fikk det tett..

Eksosen avgjør ganske mye, har du lest litt på nightrider.com om størrelser på anlegg?. Mener å huske at 2.5" blir litt overkill på en Sportster...
Image
Forøvrig har jeg en potte du kansje er interresert i liggendes som jeg ikke kommer til å bruke - det er en yoshimura trs(tri oval?) som er kortet ca 5cm - den kan du få om du vil. Den var litt stripet i flens og litt inn på potten, men det er fikset og den ser helt grei ut, det er en flens som mangler med feste til 4 bolter, den har stått på en GSXR 1000++ ettellerannet og er forøvrig lite brukt. Nå venter jeg bare på D&D Bobcat så går V&H SSene rett i bosset tror jeg for WB O2 sensorene passet ikke på det annlegget mot fremre stab link feste - har solgt varmeskjoldene så nå er det jo bare to snåle :shock: rør igjen...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Tusen takk for tilbudet Chris, men det er nok ikke nødvendig. Blir nok ikke å bygge noe nytt anlegg før etter ferien og vel så det.
Regner vel med at det dukker opp noe etterhvert som det kommer inn skader gjennom sommeren.

Vet ikke helt om 2,5" blir for stort, tror ikke det gjør så mye på et 2 til 1 anlegg så lenge det er riktig (1-3/4)før kollektoren, men kanskje 2-1/4" er bedre? Får se hva som dukker opp, en Akrapovic titan hadde vært snadder :mrgreen:
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
Post Reply

Return to “Sportster”