1250 versjon 2.0

User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Driver også å pusler med eksosanlegg, har kjørt med V&H sitt 2til1 anlegg og det fungerer greit hvis man bruker den åpne "race" innsatsen, aberet er bare at det bråker for mye.
No har jeg liggende framdelen av mitt gamle White Bros som knakk rett før kollektoren, en kollega hadde liggende kollektoren fra et Akrapovic annlegg. På bildet ser en hvor mye mere strømlinjeformet Akra-kollektoren er.

Image

Herr er det bare punktet sammen, var ett helvete å sveise det, Akra bruker MYE tynnere blekk enn Amrikanerne.
Har ikke tenk å vise sveisen :lol: Men det ble tett og eksosbandasje er innkjøpt.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Slenger inn noen bilder av sylinder og topp montering fra helga. Som en ser har jeg gått for svarte sylindere, hadde det på 1250 versjon 1.0 også da den hadde jernsylindre og de må ha lakk for å hindre rust.

Image

Image
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Her er det jeg skal prøve å forbedre, vel egentlig er det 80, det fikk jeg noe senere etter å ha porta innsugsmanifoilden. Har desverre ikke noe bilde av det.



Image

Som en ser på Km/h så er dette et 3. girs run. Får ikke opp noe dreiemoment da pick-up klemma på benken ikke funker, får ikke noe turtalls-signal.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

trøndertore wrote:Siden det å holde oljen ute av sumpen er viktig på disse motorene når en begynner å varve dem over tid er det dumt å slippe mere olje inn i dem enn nødvendig.
4-girs Evo er slik konstruert at den slipper den oljen som overtrykksventilen gir fra seg inn i det før nevnte kamhuset.
Den oljen er jeg ikke intresert i å ha inne i motoren. Fjern den og returpumpa vil få et større overtak over fødepumpa, dette overtaket vil øke jo større turtall, akkurat det en ønsker altså, her er løsningen.

Image

Her er det borret gjennom oljefilterhuset og ned i kanalen fra returventilen, en nippel med 1/8 rørgjenger er montert og slangen fra denne går til en nippel i oljetankens påfyllingstopp. Kan skimtes her.

Image
Utrolig bra forklarende post TT :mc_smil:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

I aim to please :-D
Takk.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: 1250 versjon 2.0

Post by Lariat »

trøndertore wrote:I aim to please :-D
Takk.

Sjøner ikke dette eg ler har dere en t skje til meg :hehehm: eg har jo en jernhøne der er ikke hubben oljefilterhubben med slike finneser eg har bygget om en evo oljefilterhubb til å bli lik min orginale blombert alt det som ikke var nødvendig .
Men er det slik at om eg fyrer maskinen opp med myye fart og turtall noe eg gjerne gjør så for motoren for mye oljetrykk ??? og hva kan skje da ? har bare jobbet med dette problemet med engelsk sykkel og der er det om å gjøre å få mest mulig oljetrykk .

Som Emanuel sier qepassa ??? :hehehm: må ha det med t-ske tror eg ler
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Hvis du bruker et oljefilter-hus som kommer fra Evo så har den en ventil innebygd som åpner ved oppnådd max trykk. Den vil da slippe oljen ut det hullet som jeg har plugget på bildet. Dette hullet må da kunne dumpe oljen en plass. Hvor har du montert filterhuset? Nå kjenner jeg ikke til jernsportstere så godt at jeg vet hvor de har reguleringsventilen sin, men den skal da regulere selv om du bruker et hus fra Evo?
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: 1250 versjon 2.0

Post by Lariat »

trøndertore wrote:Hvis du bruker et oljefilter-hus som kommer fra Evo så har den en ventil innebygd som åpner ved oppnådd max trykk. Den vil da slippe oljen ut det hullet som jeg har plugget på bildet. Dette hullet må da kunne dumpe oljen en plass. Hvor har du montert filterhuset? Nå kjenner jeg ikke til jernsportstere så godt at jeg vet hvor de har reguleringsventilen sin, men den skal da regulere selv om du bruker et hus fra Evo?
Crissenatoren har boka mi der står sykkelen også eg tviler på at det finnest noe dumpventil noen plass eg har blindet dumpventilen som tilhørte evo løsningen hubben står på samme plass som på din . det eg ikke forstår er max trykk skulle bli så høyt at det skulle gå utenom filteret .
det går oljeslange rett fra oljepumpa og inn i hubben min og retur rett til oljetanken oljen paserer innom veivhus og di andre paseringspungtene og kommer etter min hukomelse da ut i gjenn i forkant av oljepumpa mi og videre i slange til filterhubben muligt det er bygget opp anderledes en på evoen .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

En eller annen plass må det være en reguleringsventil orginalt på Jernsportyen, mulig den har den i pumpa da?
Som en siste utvei går det jo å bruke ventilen i Evohuset med slangeløsning som jeg har gjort.
Det beste er vel uansett å få sjekket/fikset den originale.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Liten oppdatering; 10, 20, 30 og 40 sek. varmesykluser er no kjørt. Sykkelen starta tvert og høres spers ut :-D
Påska blir brukt til å få montert ei Two Brothers potte på anlegget slik att æ får starta prøvekjøringa på årntli :)
Ska bli godt å få tia te å pussle med sin egen sykkel, den tidlige våren har gjort sitt til att æ har hatt fullt opp med andres.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
Post Reply

Return to “Sportster”