1250 versjon 2.0

User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Hur det går med 2.0?
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Joa, fått montert potte på anlegget, skal hente ut skilta på tirsdag også er det bare å begynne innkjøringa.
Får slenge på Air/fuel måleren også, skal bli arti å se Lambdaverdiene under kjøring.

Image

Har svart bandasje liggende, skal på med tiden :)
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Det ble en fin plassering av potten, perfekt over hjulet.
Litt wrapping gjør seg på en frisk Sportster :-)

Kan du logge AFR eller blir det read as You go - leser du AFR på en eller to lambdaer?
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

chrissenator wrote:Det ble en fin plassering av potten, perfekt over hjulet.
Litt wrapping gjør seg på en frisk Sportster :-)

Kan du logge AFR eller blir det read as You go - leser du AFR på en eller to lambdaer?
Er "read as I go", logging i de små grå :-D
Har bare en sensor men har sveisa på mutter i begge rør så blir å måle på fremre med en liten kontrolltur på den bakre for å se hvor stor forskjellen er.
Blir hardt å holde seg i skinnet til innkjøring er unnagjort og en kan "benke" :mrgreen:
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Har innkjøringen begynt? :)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

chrissenator wrote:Har innkjøringen begynt? :)
Har gått litt trått i det siste, my å gjør pluss hele lørdagen bortkasta me fyllesyke etter avskjedsfest for en kollega :lol:
Men fikk jobbet litt i dag med skiltfeste samt laget en hjemmesnekkra EBOC av en reed-ventil fra en moped og en såpedispenser fra Biltema :o Ble faktisk bra, ska få lagt ut bilde senere. Men men, snør og regne vekselvis i dag så inget stress.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Reedventil! Den må vi få bilde av.
Kunne det ha vert enklere med en PCV fra en Mercedes/Opel kanskje? Har samlet sammen delene og tenkte jeg skulle kjøpe en aluflaske og sette på en PCV for å slippe ut luft og samle evnt olje i flasken. Aluflasken fant jeg en variant av på clauølson og den kan festes med drikkeflaske stativ "hvorsomhelst" og den finnes i nesten samme farge som tanken min :) Da får jeg to PCV'er så om det blir overkill så er det i ihvertfall bra/godt nok :) og null retur, lurer litt på om jeg kan "glemme" butterflyene i toppene og evnt fjerne selve gummien slik at PCV tar seg av den biten?!!

Var forøvrig ute og kjørte litt i dag/logget og svingte kjapt innom Harlex en tur, så begynte det å regne litt smått før jeg ble mega overrasket av snø!! Det ble steike kaldt en liten stund men det ga seg fort!..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

chrissenator wrote:Reedventil! Den må vi få bilde av.
Kunne det ha vert enklere med en PCV fra en Mercedes/Opel kanskje? Har samlet sammen delene og tenkte jeg skulle kjøpe en aluflaske og sette på en PCV for å slippe ut luft og samle evnt olje i flasken. Aluflasken fant jeg en variant av på clauølson og den kan festes med drikkeflaske stativ "hvorsomhelst" og den finnes i nesten samme farge som tanken min :) Da får jeg to PCV'er så om det blir overkill så er det i ihvertfall bra/godt nok :) og null retur, lurer litt på om jeg kan "glemme" butterflyene i toppene og evnt fjerne selve gummien slik at PCV tar seg av den biten?!!

Var forøvrig ute og kjørte litt i dag/logget og svingte kjapt innom Harlex en tur, så begynte det å regne litt smått før jeg ble mega overrasket av snø!! Det ble steike kaldt en liten stund men det ga seg fort!..
Tanken med mopedreed-ventil var at den er mye mere effektiv, men om det gjør noen forskjell er vel usikkert.
Sjøl fjerna jeg umbrella-valven i kamdekselet (4-girs).
Får legge ut bilder når det er ferdig montert, ligger bilder på jobb-PCn, må få dem opp på Photobucket først.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: 1250 versjon 2.0

Post by trøndertore »

Dyno i dag: 86,7 hk SAE, ikke DIN som er litt mindre.
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 1250 versjon 2.0

Post by chrissenator »

Den e go, nermer deg 90 nå :mc_smil:
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”