Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post Reply
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by Lariat »

Har i vinter vert så heldig at eg har mekket på sykkelen min hjemme hos Crissenator det skulle vise seg å være en lur ide :).

Begynte med å demontere tank og topper samt selyndre og stempler . Det viste seg at det var på høy tid eksosventilene var nermest skeive i styringene og måtte slåes ut av styringene .
Ventilstyringene på eksos ventilene ble skiftet ut med nye i bronse nye ventiler ble satt inn men først måtte setene slipes en goooo del :).

Crissenator portet lit på toppene mine eksosutgangen er da fra fabrikken ikke ferdig i mine øyner og var ovale nå er di runde og fine .

Glidelagrene i topp av veivstakene ble skiftet og Crissenator brosjet di til ikke bolt on her nei :toff:

Topper og selyndre ble sandblåst og lakket eg kjøpte ny komfyr til min bedre halvdel og bakte delene i komfyren i garasjen det funket fint :ADHD:

Crissenator hjalp myye til her og monteringen gikk som en lek vil eg si i forskel til å kødde med det alene gikk det fint med 2 kokker :flink:

Messing er det som fasinerer meg mest om dagen en del detaljer i det metallet nå .

Crissenator har bilder fra demontering og montering håper han kan legge di inn under denne linken og komme med lit tekst eg har tatt bilder av det foreløpige resultatet blir som alle som har samme syke som underteinede aldrig ferdig :ADHD:
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by tutte »

Coolt med messing, la oss få høre om den er værbestandig.
Jeg tror nemlig det. Plages litt med korrosjon..
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by jes70 »

Godt å se at du koser deg enda. Venter spent på telefon fra norsk tipping. Da blir det :mc_smil: på meg også. Skal ha meg en tur i nye løo i slutten av mai. Hils
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by chrissenator »

Har en del bilder ja! Men nå er jeg på vei til søtabror(må prøve østlendingenes nasjonalsport - Harry handel), ankom Ski i natt 0200 så bilder det kommer men de ligger jo i Bergen :)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by 276ccm »

hehe jeg har ikke tenkt å skyte noen.. liker bedre å bare skade ;-)

Neida, den blé fin i sort, og så er det jo din så du er fri til å gjøre hva du vil :-)
Hva har du farget den med?
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by Lariat »

[quote="276ccm"]hehe jeg har ikke tenkt å skyte noen.. liker bedre å bare skade ;-)

Neida, den blé fin i sort, og så er det jo din så du er fri til å gjøre hva du vil :-)
Hva har du farget den med?[/quot

He he he godt å høre har farget padden med skinnfarge eg fikk med noe pregeverktøy eg kjøpte av en på det gamle forumet og så har eg brukt lærfett uten på der i gjenn . Skal handel inn mye lærfett fra en lokal fabrikk her i nabolaget om testpersonene er fornøyde med produktet 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by Lariat »

Da er jernhøna solgt .
Ser etter en softail helst 97-99
Attachments
SAM_1038.JPG
SAM_1038.JPG (74.95 KiB) Viewed 6732 times
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Litt om vinterens oppgrderingav jernhøna

Post by chrissenator »

Det blir vel ikke vanskelig å finne softail nå, det blir spennende å se hva du finner :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”