Power Vision "tunes"

Post Reply
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Power Vision "tunes"

Post by torwel »

Hei
Er det andre som har Power Vision på XR? Eller på Xl? Eller på hva som helst? Hadde vært interessant å diskutert litt hvordan er får til best oppsett og hvilke korrigeringer en trenge for hvilke oppførsel.

TW
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Power Vision "tunes"

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
Er det andre som har Power Vision på XR? Eller på Xl? Eller på hva som helst? Hadde vært interessant å diskutert litt hvordan er får til best oppsett og hvilke korrigeringer en trenge for hvilke oppførsel.

TW
Det er ikke mange map til XR, motorene på XR og XL er nesten helt like så om du finner en map til en 1200 XL så er du langt på vei, timingen er litt "feig" originalt så om du kikker litt på XL Forum så ligger A Whittlebeast(Andy) sin enorme og uoversiktlige over 200siders tråd her: http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... ?t=1199290" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er såpass labert her på berget mtp tuning og ECM/ECU styring så best info finner du på XL Forums.
Litt kjedelig at vi må utenlands for å få litt hightech info, det kan synes som at det ikke er mange som interesserer seg noe særlig for eller tar seg bryet med å få litt bedre effekt av sin motor.
Anyway har du mulighet til å kjøre AutoTune og da ligger det noen tips her: http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... ?t=1629774" onclick="window.open(this.href);return false; kjører du AT så slipper du unna ganske mye manuelt dill og det er ikke mange 20-30min logg turer(3-4stk) som skal til før det begynner å bli betraktelig bedre gange på motoren.

Vær litt obs på tenningen ref linken over...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Power Vision "tunes"

Post by chrissenator »

Hur det går Torwel, blir det noe tuning?

Leste meg frem til at du kan like godt begynne med stock map, den originale map som du lagret og så kan du kjøre autotune basic videre.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Oddis71
Posts: 1
Joined: 15 May 2013, 22:34

Re: Power Vision "tunes"

Post by Oddis71 »

Hei, Jeg tenkte å sette inn Powervision. Må man bestille dette fra USA, eller selges det i Norge og til hvilken pris?
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Power Vision "tunes"

Post by bas2003 »

Jeg kjøpte min PV hos Hadeland Multiservice. Faktisk billigere enn jeg hadde fått den fra USA. Betalte 3400,. for min hos dette firmaet. Anbefaler det virkelig.
I USA har jeg funnet den til $499. Men med moms og frakt,var det billigste jeg kunne fått den for ca 3800.-
Og selv om den er kjøpt i Norge, så hjelper Dynojet det med eventuelle problemer.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Power Vision "tunes"

Post by chrissenator »

Oddis71 wrote:Hei, Jeg tenkte å sette inn Powervision. Må man bestille dette fra USA, eller selges det i Norge og til hvilken pris?
Velkommen Oddis71 ser det er din første post her, hvilken HD har du?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Power Vision "tunes"

Post by torwel »

Hei
Tja, prøvde først noen av det nedlastbare "tunes" fra dynojet. Alle de er for XL og jeg har XR. Så prøvde jeg en "tune" som spiste plugger. Nå er jeg i gang med Autotune men er ikke kommet der at jeg manuelt forbedrer enda.
Har K&N og 2-1 Sebring på sykkelen, hvis noen har "tunes" de fornøyd med til lignende så tar jeg imot med takk.
Så vist jeg husker kjøpte jeg PV fra USA for 439$ pluss frakt, har ikke sett noe momskrav enda og nå er det 4-5 måneder siden.

Lett å bruke og morro er det, men noen spesialist har jeg ikke blitt.

TW

PS:Noen som vet hvor jeg får tak i seeger ring på 56-57 mm (til db killer)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Power Vision "tunes"

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
Tja, prøvde først noen av det nedlastbare "tunes" fra dynojet. Alle de er for XL og jeg har XR. Så prøvde jeg en "tune" som spiste plugger. Nå er jeg i gang med Autotune men er ikke kommet der at jeg manuelt forbedrer enda.
Har K&N og 2-1 Sebring på sykkelen, hvis noen har "tunes" de fornøyd med til lignende så tar jeg imot med takk.
Så vist jeg husker kjøpte jeg PV fra USA for 439$ pluss frakt, har ikke sett noe momskrav enda og nå er det 4-5 måneder siden.

Lett å bruke og morro er det, men noen spesialist har jeg ikke blitt.

TW

PS:Noen som vet hvor jeg får tak i seeger ring på 56-57 mm (til db killer)
Hvordan ser tenningstabellen og AFR tabellen ut?... Husk på at AutoTune trekker fra 4* på tenningen
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”