clutch frir ikke

Post Reply
User avatar
Frodehebnes
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2013, 20:54

clutch frir ikke

Post by Frodehebnes »

Har en nyinnkjøpt Sportster 883 custom 2003. Problem med clutch som ikke "frir" skikkelige. Skraper stygt hvis jeg setter den i gear når sykkelen står stille. Hvis jeg starter den i gear med clutch inne,begynner den å dra. Spesielt når kald. Har justert clutch ihht boka og byttet primærolje. Har prøvd med både mer og mindre slakk på clutchlameller og clutchwire. Virker som clutchlameller henger. Noen som har noen tips?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: clutch frir ikke

Post by chrissenator »

Frodehebnes wrote:Har en nyinnkjøpt Sportster 883 custom 2003. Problem med clutch som ikke "frir" skikkelige. Skraper stygt hvis jeg setter den i gear når sykkelen står stille. Hvis jeg starter den i gear med clutch inne,begynner den å dra. Spesielt når kald. Har justert clutch ihht boka og byttet primærolje. Har prøvd med både mer og mindre slakk på clutchlameller og clutchwire. Virker som clutchlameller henger. Noen som har noen tips?
Hei og velkommen

Det var en til med samme problem for ikke lenge siden, har sykkelen stått lenge?.

Fant tråden til Mustang: http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=21&t=3572" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: clutch frir ikke

Post by mustang »

Clutchen min virket slik at jeg ikke fikk annet en 1 og 2 gear. Løste problemet med å starte og slurret litt på clutchen i 1 gear. Tok en test-tur og da var alt greit. Byttet primærolje etterpå og har ikke hatt noe trøbbel senere. Hjelper ikke det så prøv å ringe Twinservice ( Olav) tlf.98097802 og spør. Han er HD repratør og kan det meste om HD. Kan være litt vanskelig å få tak i han noen ganger da han har mye å gjøre , men gi ikke opp. ;)
User avatar
Frodehebnes
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2013, 20:54

Re: clutch frir ikke

Post by Frodehebnes »

Har prøvd å slure på clutchen,men det hjalp ikke:-( Virker helt fint ved gearing under kjøring,problemet er kun når jeg står stille og skal legge inn 1.gear. Har blitt anbefalt av flere å ta turen opp til Olav i Hokksund, så det blir det neste. Noen som har erfaring med å ta ut lameller og rengjør disse,for så å montere disse inn igjen?
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: clutch frir ikke

Post by mustang »

Frodehebnes wrote:Har prøvd å slure på clutchen,men det hjalp ikke:-( Virker helt fint ved gearing under kjøring,problemet er kun når jeg står stille og skal legge inn 1.gear. Har blitt anbefalt av flere å ta turen opp til Olav i Hokksund, så det blir det neste. Noen som har erfaring med å ta ut lameller og rengjør disse,for så å montere disse inn igjen?
Bor Du langt unna Hokksund? Olav har flyttet på oversiden av Mølla på vei mot Skotselv og jeg husker ikke gatenavnet, men ring han så får Du riktig add. :)
User avatar
Frodehebnes
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2013, 20:54

Re: clutch frir ikke

Post by Frodehebnes »

Vet hvor mølla er,så finner det sikkert :)
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: clutch frir ikke

Post by mustang »

Frodehebnes wrote:Vet hvor mølla er,så finner det sikkert :)
Forbi Mølla og inn til venstre ca 100 meter før Du er på toppen av bakken.forbi et bilverksted og ca 75meter og det ligger på venstre side. :roll:
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: clutch frir ikke

Post by mustang »

Frodehebnes wrote:Vet hvor mølla er,så finner det sikkert :)

Forbi Mølla og til venstre ca 100m før toppen, forbi et bilverksted og ca 75m til på venstre hånd. :)
Post Reply

Return to “Sportster”