Flapper i luftfilterboks

User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Flapper i luftfilterboks

Post by torwel »

Hei
Denne flapperen vi har i luftfilterboksen på XR1200 (og kanskje andre) hører dere et ganske høyt bang fra den når en slår på tenninga?

I powerVison tunes er det disable/enable for denne men jeg er ikke sikker på om det er aktivere ikke aktivere eller bare det om Powerviseon tar hensyn til flapperens eksistens eller ikke, skjønner...?

Og, igjen, hvis noen har gode tunes til XR med 2:1 og K&N så tar jeg imot med takk. Føler ikke jeg har spikern på hue enda.

TW
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by chrissenator »

Angående flappen i lluftfilterboksen så bør du kontakte Dynojet og få et svar av dem, det er vel kun XR som har den flappen.
Siden du spør etter en map fremdeles så spør jeg om hva har du gjort med original map og hva har du fått til med autotuning?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by torwel »

Hei
Har kjørt noen runder med Autotuning men er ikke fornøyd. Med utgangspunkt i original synes jeg det skjer for lite etter 3-4 runder. Hvis jeg tar utgangspunkt i feitere fra dynojet er det laget for XL ikke XR så da er jeg usikker på dette med flapperen og i tilegg støttesensoren som ikke heller finnes på US versjonen.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
Har kjørt noen runder med Autotuning men er ikke fornøyd. Med utgangspunkt i original synes jeg det skjer for lite etter 3-4 runder. Hvis jeg tar utgangspunkt i feitere fra dynojet er det laget for XL ikke XR så da er jeg usikker på dette med flapperen og i tilegg støttesensoren som ikke heller finnes på US versjonen.
Hei. Lurer litt på hvor lenge en runde er?. På en 15 min tur merker jeg stor forskjell på motoren. Fra en helt håpløs map til motoren går ganske bra har jeg kjørt fire 20 min sessions - hvordan bruker du autotune funksjonen og har du siste oppdatering på PowerVision?.
Ikke bruk tid på å fundere på om map er feit eller mager, kjør AT og resten går av seg selv - etter 20 min kjøring stopper du og slår av sykkelen helt. Så venter du i fem min og starter AT og kjører i 20 min til, og det gjør du to tre ganger til, når du er ferdig lagrer du den map som nå er tunet tilsvarende de 20 min turene, er du fornøyd kjører du på den mappen du har. Føler du det er mer å hente så kjører du igang AT til du er i mål.

Den flapperen og støttesensoren vil jeg vite mer om, har du noe navn part nr på dette?.. Dynojet bør vite noe om flap/sensor evnt om det kun er på Europa modeller, de pleier å ha veldig god kontroll på det HD sender ut så jeg ville hørt med dem om det.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by torwel »

Hei
Har kjørt minst 20 minutter ja. Men stoppe for å laste lært og fortsette 20 er jo god ide for å få det gjort.

Her er svar ang flapper fra Dynojet. Jeg leser det som at Powervision slår av og på flapperaktiviteten. Det bekymrer meg litt at det ikke har sett noe til side stand sensor. Det betyr trolig at det kun har programmert US ECM og da er det kanskje litt uklart hve som skjer hvis en bruker en US tune som ikke forholder seg til side stand sensor...eller.


Thank you for the inquiry. I have never seen any setting in the ECM to do with the side stand switch. There are settings in the ECM for active intake, these can be changes as you like. We do not currently have any XR specific tunes, we have found the XL tunes to work fine on the XR



Roy Hartman

Power Vision Technical Support Specialist
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
Har kjørt minst 20 minutter ja. Men stoppe for å laste lært og fortsette 20 er jo god ide for å få det gjort.

Her er svar ang flapper fra Dynojet. Jeg leser det som at Powervision slår av og på flapperaktiviteten. Det bekymrer meg litt at det ikke har sett noe til side stand sensor. Det betyr trolig at det kun har programmert US ECM og da er det kanskje litt uklart hve som skjer hvis en bruker en US tune som ikke forholder seg til side stand sensor...eller.


Thank you for the inquiry. I have never seen any setting in the ECM to do with the side stand switch. There are settings in the ECM for active intake, these can be changes as you like. We do not currently have any XR specific tunes, we have found the XL tunes to work fine on the XR



Roy Hartman

Power Vision Technical Support Specialist
Side stand sensor?. Det er jo sensoren som kutter motor om støtten kommer ut, den kan du se bortifra og den er på US EU og JPN modeller.
http://www.xr1200ownersgroup.com/site/s ... deband-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by torwel »

Hei
Takk for svar.
Mulig jeg ikke hang helt med: Mener du at jeg kan se bort fra side stand sensor fordi dens "område" i ECM ikke blir påvirket av å bytte "tunes".
Jeg fikk trøbbel med side stand sensor omtrent når jeg begynte med Powervision, det var derfor jeg begynte å tenke på om det var en sammenheng.
Det er vel mest logisk at det ikke er en sammenheng.

TW
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by chrissenator »

Ja den sidestand funksjonen er nok for racing hvor støtten fjernes og sensoren kobles ut, det har ingenting med map å gjøre.
Det neste jeg ville prøvd var å la den flappen stå i åpen stilling, du har active intake og det kan du koble ut.

Eg tror du e alt for forsiktig :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Superbeetle
Posts: 38
Joined: 30 Jun 2011, 22:20

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by Superbeetle »

XR er "umulig" å mappe skikkelig så lenge du har spjeld i innsuget..Løsningen er ganske enkel, riv det ut! Når du "kobler det ut" i PV så fjerner du også feilkoden som normalt vil komme av å fjerne det.

Støttebryteren har ikke noe å si for innsprøytningen. Får du feilmelding i instrumentpanelet også? Det er jo ikke uvanlig at disse tuller seg på XL/XR, men mest sannsynlig får du feilkode pga at du har flashet inn et map som ikke tar hensyn til denne bryteren..(Fra en sykkel/årsmodell som ikke levert med denne)..


XR er generelt en vrien sykkel å tune.. Jeg har hatt ulike målinger i benken hvor AFR kan gå fra 11.5 til 15 på under 1000 O/min. Det er vanskelig å legge til/trekke fra bensin i VE-tabellen ut i fra dette, og fortsatt ha en viss jevnhet i tallene..
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Flapper i luftfilterboks

Post by torwel »

Hei
Takk for gode svar.
Når det gjelder støtte sensor ser du ut til at den feilmeldingen er typisk for svakt batteri. Jeg har svakt batteri, det er ikke byttet siden den var ny i 2008.

TW
Post Reply

Return to “Sportster”