Tennplugger

Post Reply
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Tennplugger

Post by torwel »

Hei
2 ganger forrige sesong da startet jeg opp min 2008 XR, gikk den på tomgang men i det øyeblikk jeg satte den i gir stoppet den og ville ikke starte igjen. Diagnosen fra Bikserstreet var at begge pluggene var døde. Andre gang byttet jeg pluggene selv.
Nå har det skjedd igjen og antar samme diagnose.
Hvordan får jeg slutt på dette? Vanskelig å si noe om hvordan pluggene ser ut siden jeg har forsøk å starte uten gnist. Den går ganskje varm så jeg antar tynnt. Pluggene nå er HD gold.
Hvordan blir jeg kvitt dette? Varmere plugger? Andre enn HD plugger? Kan dette være følgefeil fra noe? Coil problem??

Takknemmelig for innspill. Begynner å bli lei av at denne ikke er til å stole på men ønsker ikke å bytte til japse heller.

TW
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Tennplugger

Post by chrissenator »

Hva sier diagnostic kodene på PowerVison?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Tennplugger

Post by torwel »

Hei
Startet etter 2-3 timer, altså ikke pluggene denne gangen (kanskje aldri).
Eneste DTC er U1016 HIST Loss of ICM/ECM Serial data instruments.
og "side stand" ruller over instrumentet selv om han står i fri.

Har tidligere fått byttet støtte sensor uten at det hjalp.

TW
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Tennplugger

Post by Jan-Ivar »

støtte sensoren kan vel kobles bort. Loss of ICM/ECm vil vek si at den miste kontakten med motorstyreenheten.

tror jeg hade sjansa på å koble bort støtte sensoren for å se om feilen fortsatt dukker opp.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Tennplugger

Post by chrissenator »

Jan-Ivar wrote:støtte sensoren kan vel kobles bort. Loss of ICM/ECm vil vek si at den miste kontakten med motorstyreenheten.

tror jeg hade sjansa på å koble bort støtte sensoren for å se om feilen fortsatt dukker opp.
Jepp enig med deg
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”