Må logge seg inn hver enda bidige gang

Forslag og tilbakemeldinger til admingruppa.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by Sharpeye »

Automatisk pålogging virker ikke på 3 PC-er jeg har. Alle har Win7 og sikkerhet satt til Middels, altså laveste for Win7.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by Erlend »

Jeg er ikke rett mann til å svare på dette, da jeg knapt nok vet hvordan man skrur på en windowsboks, men det jeg vet er at automatisk pålogging er en cookie-funksjon, og at det dermed må ha noe med hvordan systemet ditt eller browseren din behandler cookies. Så det naturlige stedet å begynne å lete vil være i systeminnstillinger under nettverk/sikkerhet eller i browserinstillingene dine.
Keep the rubber side down!
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by kkanst »

Fant freilen i Mac OS i allefall.. Å godta 3-parts-cookies var slått av. Feilen er altså hos dem som ikke aksepterer alle kakene til kaffen :p Sett nettlereren til å godta alle cookies...
2001 1550 Deuce.
User avatar
Münsterjeger
Posts: 112
Joined: 10 May 2010, 20:32

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by Münsterjeger »

kkanst wrote:
Slik er det ikke på Mac i OsX desverre ;)

Skal prøve meg frem litt lokalt her..


Aaah! Du må godta "Apples"... Maskinen din spiser ikke bakstverk.
:err:
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by Coldman »

Sharpeye wrote:Automatisk pålogging virker ikke på 3 PC-er jeg har. Alle har Win7 og sikkerhet satt til Middels, altså laveste for Win7.
Jeg har Windows 7, bruker Internet Explorer 9 og har sikkerhet ifbm informasjonskapsler (som selvfølgelig trengs for automatisk innlogging) til middles høy.
personvern.jpg
Setter jeg den lavere funker også automatisk innlogging. Setter jeg høyere, funker det ikke.

Sånn er det i Internet Explorer 9. Kan jo hende du bruker en helt annen webleser for alt jeg vet.

Du kan se om du har cookie (informasjonkapsel) fra forumet ved å åpne mappa:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies
(Bare kopier ovenstående og lim det inn i adressefeltet i Windows utforsker. Husk å slå av "skjul beskyttede systemfiler" først.)

Forum-cookien hos meg heter sturla@hd-forum.txt fordi jeg logger meg på maskina som sturla. Hos deg vil den selvfølgelig hete noe annet. Fila inneholder bare en lang rekke bokstaver og tegn (vanlig tekst egentlig) som brukes av forumprogrammene.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by mustang »

BikerEva wrote:
mustang wrote:Funker ikke her.Tiden er også en time feil.
Den mener jeg man selv må stille i brukerkontrollpanelet.
Takk for tipset da er tiden riktig etter at jeg forandret til sommertid. :D
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Må logge seg inn hver enda bidige gang

Post by Sharpeye »

Sharpeye wrote:Automatisk pålogging virker ikke på 3 PC-er jeg har. Alle har Win7 og sikkerhet satt til Middels, altså laveste for Win7.
Fiksa det. Litt usikker på hva jeg gjorde men... :err:
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Forslagskassa”