Ønske?

Forslag og tilbakemeldinger til admingruppa.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

RoadKing wrote:Har i tankene en såkallet KnowledgeBase der forfattere kan legge ut sin kunnskap, men funderer fortsatt hvordan jeg skal gripe saken an.
Blir en del testing og feiling før dette kommer på plass.
Det er virkelig en god ide med en KB, det er en gjenganger på div forum om hvordan en slik skal fungere og settes opp - en løsning er at man "deler opp" en MC i seksjoner - feks:

Motor deles i topp - bunn - gear, og krav til at headingen er tydelig på feks hvilken topp/årgang og modell.
Ramme deles inn i Gaffel - Ramme - Baksving/ramme eks heading: Hvordan få et 180 dekk på 2004 opp Sportster - rubber mount.
Elektrisk deles inn i lys - drift - elektronikk(sensorer, speedo,ECM, EFI) og Fuel controller/management etter merke/type
Noe i den duren og hvis det med tiden blir nok spesifikke artikkler pr modell kan det igjen deles inn i mer spesifikk modell - med overnevnte submeny under hver modell.

Og en viktig ting for å kvalitetssikkre artikkler er at det bør være med referanser opphav og helst en link til originalen, samt en lille vurdering av moderatorer på kvalitet generelt før en artikkel passerer- det kan fort bli "klipp og lim" kvalitet og det ville vert kjiperen .

Får dere til dette så kan jeg nok fylle opp en Sportster KB på noen dager med ganske seriøse artikler, alt i fra forhjul til bakhjul og det meste i mellom + noen service/factory manualer og el manualer.

Ps dette er bare mine ønsker og ideer...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

Tor2502 wrote:
takamine4 wrote:
chrissenator wrote:Finner lite info om porting av topper..
Jeg skal lage til ett innlegg om topper, skal i den samenheng snakke om porting.
Siden emnet av topper er veldig utbredt, tror jeg jeg lager det i flere omganger (del 1, del 2 osv).
Håper du kan vente med å porte toppene til jeg har fått satt i sammen noe.
Porting av topper var en kjempeide, har grublet på dette i flere mnd nå, men jeg kan ingenting om dette så jeg gleder meg til å få lest litt om dette.

Det er viktig å skille mellom manuell porting og maskinell porting 8-) det kom jeg på rimelig plutselig, ser det ikke er nevnt noe særlig.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Ønske?

Post by RoadKing »

Tenkjer vi skal prøve å sette opp KB i neste veke så vi kjem i gang med det. Blir nok litt prøving og feiling til å begynne med :ber: , samt endringar. Men det er jo ein del av gamet.
Er fortsatt feil i databasen så tar nok litt lengre tid enn planlagt :gaaah:
Harleys don't leak oil, they mark their territory
Post Reply

Return to “Forslagskassa”