Ønske?

Forslag og tilbakemeldinger til admingruppa.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

Finner lite info om porting av topper..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Ønske?

Post by Erlend »

takamine4 wrote:Synes selv at det er litt lite "hvordan", "slik gjør en det", osv. Hvis det er forslag, kan jeg gjerne skrive om temaet (hmm hvis det ligger innenfor mine kunnskaper).

Eller er det muligens også en ide at en skriver om forskjellige prosjekter, nybygget sykkler osv,,,,

Hører gjerne innspill.
Kunnskapsdeling er jo en av de viktigste grunnene til at vi har dette forumet - i tillegg til kaffedrikking og juging, da. Er det noe du vet mye om og har lyst til å dele med oss andre, er det bare å starte en tråd på emnet. All kunnskap mottas med åpne ører og mer eller mindre hjelpsomme kommentarer fra sidelinja. :err:
Keep the rubber side down!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Ønske?

Post by Svima »

Kunne egentlig tenkt meg en liten info som forklarer de forskjellige stagene jeg :oops:
Gjerne med bilder av alle de delene jeg bare hører om iblandt :)
/ Svima
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

Svima wrote:Kunne egentlig tenkt meg en liten info som forklarer de forskjellige stagene jeg :oops:
Gjerne med bilder av alle de delene jeg bare hører om iblandt :)
Harley-Davidson Stage 1, 2, 3, & 4 Upgrade

Stage 1
Free breathing air cleaner
Free breathing exhaust
Rejetted carburetor or remapped EFI
(If required) Upgraded ignition
Stage 2
Typically done after a Stage 1 which is the basis for the next modification
Cam upgrade
Stage 3
Upgrading heads
Big bore cylinders
Stroker kits
Stage 4
Turbos
Blowers
Nitrious
Billet motors


Bilder av alle delene blir mange bilder det! Det er en "million" deler å velge mellom....
Ser den at du ønsker en artikkel om Stage men det kan bli litt spesielt siden det er flere tolkninger/diskusjoner om og av av Stage 3 og spesielt Stage 4
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

takamine4 wrote:
chrissenator wrote:Finner lite info om porting av topper..
Jeg skal lage til ett innlegg om topper, skal i den samenheng snakke om porting.
Siden emnet av topper er veldig utbredt, tror jeg jeg lager det i flere omganger (del 1, del 2 osv).
Håper du kan vente med å porte toppene til jeg har fått satt i sammen noe.
De blir ikke portet før i januar og jeg har i kikkerten en stage 2 porting av 883 toppene, eller om jeg får fatt på to 07 1200 topper så blir det stage 2 porting på de istedenfor, men jeg ser nå at det er mulig å få omtrent like store ventiler i 883 toppene som stock 1200 og da blir 883 toppene helt vanvittig bra med porting så jeg avventer til januar/februar før de flyr over dammen...

Nå er det PowerVision som står høyest på listen og jeg har stor tro på at den er i hus til julaften :mrgreen:

BTW: Ser frem til litt lesing og debatt om topper, det er et utrolig spennende felt og her i Norge er porting og modding av topper lite utbredt - men det kan vel endres med artikler av god kvalitet.
Last edited by chrissenator on 13 Dec 2011, 22:04, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Ønske?

Post by chrissenator »

Erlend wrote:
takamine4 wrote:Synes selv at det er litt lite "hvordan", "slik gjør en det", osv. Hvis det er forslag, kan jeg gjerne skrive om temaet (hmm hvis det ligger innenfor mine kunnskaper).

Eller er det muligens også en ide at en skriver om forskjellige prosjekter, nybygget sykkler osv,,,,

Hører gjerne innspill.
Kunnskapsdeling er jo en av de viktigste grunnene til at vi har dette forumet - i tillegg til kaffedrikking og juging, da. Er det noe du vet mye om og har lyst til å dele med oss andre, er det bare å starte en tråd på emnet. All kunnskap mottas med åpne ører og mer eller mindre hjelpsomme kommentarer fra sidelinja. :err:
Har mange ganger savnet en skikkelig artikkelbase på forumet, det ligger så mange gode artikler klar til å publiseres her på forumet...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Ønske?

Post by Svima »

Takk Crissenator :)
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Ønske?

Post by Erlend »

chrissenator wrote:
Erlend wrote:
takamine4 wrote:Synes selv at det er litt lite "hvordan", "slik gjør en det", osv. Hvis det er forslag, kan jeg gjerne skrive om temaet (hmm hvis det ligger innenfor mine kunnskaper).

Eller er det muligens også en ide at en skriver om forskjellige prosjekter, nybygget sykkler osv,,,,

Hører gjerne innspill.
Kunnskapsdeling er jo en av de viktigste grunnene til at vi har dette forumet - i tillegg til kaffedrikking og juging, da. Er det noe du vet mye om og har lyst til å dele med oss andre, er det bare å starte en tråd på emnet. All kunnskap mottas med åpne ører og mer eller mindre hjelpsomme kommentarer fra sidelinja. :err:
Har mange ganger savnet en skikkelig artikkelbase på forumet, det ligger så mange gode artikler klar til å publiseres her på forumet...
Godt innspill. Opprinnelig var det vel tenkt at disse skulle publiseres under sine respektive temaer, men kanskje vi bør tenke akkurat dette om igjen...
Keep the rubber side down!
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Ønske?

Post by RoadKing »

Har i tankene en såkallet KnowledgeBase der forfattere kan legge ut sin kunnskap, men funderer fortsatt hvordan jeg skal gripe saken an.
Blir en del testing og feiling før dette kommer på plass.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

Re: Ønske?

Post by Tor2502 »

takamine4 wrote:
chrissenator wrote:Finner lite info om porting av topper..
Jeg skal lage til ett innlegg om topper, skal i den samenheng snakke om porting.
Siden emnet av topper er veldig utbredt, tror jeg jeg lager det i flere omganger (del 1, del 2 osv).
Håper du kan vente med å porte toppene til jeg har fått satt i sammen noe.
Porting av topper var en kjempeide, har grublet på dette i flere mnd nå, men jeg kan ingenting om dette så jeg gleder meg til å få lest litt om dette.
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
Post Reply

Return to “Forslagskassa”