Edit funksjonen

Forslag og tilbakemeldinger til admingruppa.
Post Reply
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Edit funksjonen

Post by chrissenator »

Lurer litt på om ikke edit funksjonen burde være lenger åpen enn den er nå, det fungerte jo veldig fint veldig lenge.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Edit funksjonen

Post by tutte »

Savnet den i går
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Edit funksjonen

Post by chrissenator »

tutte wrote:Savnet den i går
Noen av oss er litt dyslektisk og kjapp i svingene, ihvertfall gjelder det meg og en mulighet til å korrigere i ettertid er nyttig.
Vi har vel kun opplevd ett tilfelle av massesletting her på forumet, før den episoden kan jeg ikke se at det har vert noe problem med edit funksjonen som var tilgjengelig selv i gamle tråder. På en del debatt forum er det ofte nødvendig å fjerne edit funksjonen for å unngå "troll/ing", her på vårt forum har vi vel ikke opplevd denslags i nevneverdig omfang...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Edit funksjonen

Post by Erlend »

Edit/delete fungerer i en time etter posting, det burde vel holde til å trekke tilbake utsagn postet i akutte anfall av sinnsykdom eller å rette opp i de mest graverende skrivefeilene? Utover dette bør man poste sine korrigerte meninger, heller enn å endre allerede publiserte poster. Vi er forøvrig flere dyslektikere her inne, og er rimelig liberale når det kommer til alternative stavemåter... ;)
Keep the rubber side down!
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Edit funksjonen

Post by chrissenator »

Det fungerte vel og bra tidligere med edit/delete funksjonen aktiv i lengre tid.

Dog på tross av det du skriver så er det ikke nødvendigvis av sinnsykdom eller korrigerte meninger behovet er størst, som nevnt over så er en times fristen typisk forekommende i hissige debatt fora, det er ikke vi!.
Når edit funksjonen er viktigst, for min del! er kanskje når en ser over tidligere poster og en har opplagte fakta feil som bør korrigeres - det blir jo litt åndikk å måtte be om tillatelse for å rette på div innlegg.

Alternative stavemåter takler alle voksne oppegående individer når de ser at avsender har dysleksi, verre blir det når fakta forbyttes eller endres omvendt proporsjonalt med virkeligheten f/x varianten...

I fakta delen av forumet bør det være større/lengre tid for edit, en uke -en måned!, i sosiale hjørner hvor viktigheten av å låse akutt sinnsykdom eller korrigerte meninger i posten tydeligvis er essensielt går fort utover feks en vei beskrivelse, undertekst til et bilde osv, ville det ikke være enklere å begrense antall edit/delete til maks 1post pr time/døgn istedenfor å låse av hele sjapper i frykt for en ny takamine incident?.

For en dyslektiker, avhengig av grad kan en time edit begrensning lett være helt verdiløs, et greit eksempel er tidligere hvor jeg hadde i signaturen min Sportster 833 istedenfor 883 og det gikk noen uker før jeg oppdaget det, e du med?.

8.8kN - 88Kn - 8.8 lbs ft eller var det 88fpound - tog du'an..
Liberal/e er et spennende ord - alt er relativt sies det ;)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Forslagskassa”