Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Hjelmer, klær og personlig utstyr – og alt det andre som ikke passer inn under "deler ønskes kjøpt".
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Svima »

Nå er barrieren brutt og datteren min ønsker å være med meg på 2 hjul :)
Derfor må hun dresses opp. Det ser ut til at bukse, ryggskinne og støvler er i boks (må prøves først), men jakke og hjelm må hun jo også ha.
Hjelm er ikke noe jeg ønsker å kjøpe brukt, men dersom noen har eller vet om en hjelm i str 50 som garantert ikke har vært i bakken og som ikke er flere år gammel så er jeg interessert (helhjelm)
Jakke bør være av god kvalitet med polstringer. Håper på en god deal, ca 500 pr del? Farger er ikke så viktig her, jeg har en sønn som sikkert arver det 8-)
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Erlend »

Hjelm ville jeg ikke kjøpt brukt, uansett hvor mange forsikringer jeg hadde fått om at den ikke har vært i bakken. Det handler ikke bare om det, men også at polstringa komprimeres og svekkes med bruk. Well Done på Kalbakken pleier å ha gode tilbud, også på barneutstyr, trenger ikke å bli så mye dyrere enn å kjøpe brukt. Skal innom der selv til uka og se etter ny kjørebukse til guttungen - disse ungene vokser jo som ugress...
Keep the rubber side down!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Svima »

Takk for tipset, har sett at WD har fine priser men var usikker på om kvaliteten er god, har du hørt noe om det ?
Det med hjelm er jeg helt enig i.
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Erlend »

Kvaliteten er grei, den. Står ikke tilbake for noen av de andre billigmerkene. Guttungen kjører i cordura bukse og jakke derfra, og har gjort det i tre sesonger. Selv har jeg en skinnbukse derfra, og er godt fornøyd med den. Det er ikke Halvarssons-kvalitet, men jeg betalte ikke Halvarssons-pris, heller.

Hjelmene deres kjenner jeg ikke, men går ut ifra at de er E-merket som det meste annet som selges her til lands. Har de ikke det du ser etter, så har Hanssons MC på Nordbysenteret ofte gode priser på sånt. Og så kan du jo fylle opp fryser'n samtidig… ;-)
Keep the rubber side down!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Svima »

Jeg har vurdert bullfighter, da blir det kanskje i samme gata.
Og datteren min blir ikke med på langtur enda heller, tar en tur dit selv jeg da kanskje:)
/ Svima
User avatar
Spire
Posts: 36
Joined: 29 Mar 2012, 08:17

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Spire »

Jeg har handlet hos bullfighter. Fornøyd med dem, men vi bruker Helly-Hansen votter utenpå hanskene, da de ikke var varme nok for turer på over timen.
Jeg har 4 unger fra 3,5 til 10. Så jeg kjøper nytt til de to største, så arver de nedover....
Sportster Iron 883, 2010
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by mustang »

Har Du sjekka hos Biltema og Jula :?:
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Svima »

Takk for tips. Jula fraråder jeg på det sterkeste, vi hadde ei bukse derfra en gang og den revna da samboeren min satte seg på huk :roll: Ville ikke krasja med noe sånt..
Nå kommer det ei pakke fra vestlandet med dress, takk for handelen Vigdilan :)
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Barneutstyr ønskes str 6-8 år (128-140)

Post by Erlend »

Godt å se at forumet virker. :-)
Keep the rubber side down!
Post Reply

Return to “Annet ønskes kjøpt”