Rammebytte...

Råd og vink om godkjenning og registrering av bygg.
Post Reply
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Rammebytte...

Post by chrissenator »

Har kikket litt på diverse rammer til en 2003 Sportster og kikket litt på krav til dokumentasjon fra fabrikant samt lovverket. Det er ikke helt til å bli klok på egentlig.

Kreves det CoC, MSO eller noe annet?.
Ser feks at Paughco rammer som leveres med MSO kan være problematisk, samtidig ser jeg innimellom en og annen som har fått godkjent Paughco ramme...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Rammebytte...

Post by Per-øivind »

Vil så absolutt på det sterkeste anbefale deg om å ta turen til Svv og spørre de det. Når jeg skulle godkjenne en -91 mod, tok jeg turen dit og fikk en kontaktperson som jeg forholdt meg til hele tiden til jeg fikk skilt. Er altfor mange synsere ute på nettet som kommer med råd, men mye av det er synsing og ikke erfaring. Skulle jeg ha hørt på alt dette hadde det blitt dyrt
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Rammebytte...

Post by chrissenator »

Det ser ut til at det er blitt en fast person og forholde meg til ja, grei og oppegående uten noen tja, kansje eller så hvist om og men.

Er det noen som har kjennskap til personen bak oldstyleparts, han hadde løsning på Pughco rammer og leverte dem med alle nødvendige papirer, eller kansje noen som har fått godkjent paughco ramme de siste fem seks årene?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Rammebytte...

Post by Jan-Ivar »

Old style parts er vel lagt ned. tror det Var Kanneth hos Deathtrap Customs i S
KI som kjøpe restene.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Rammebytte...

Post by chrissenator »

Jan-Ivar wrote: 09 Oct 2017, 22:40 Old style parts er vel lagt ned. tror det Var Kanneth hos Deathtrap Customs i S
KI som kjøpe restene.
Har snakket litt med han, men han har ingen løsning på papirene slik Old Style parts leverte med Paughco rammene desverre.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Godkjenning og registrering”