Regelverk og Søknad

Råd og vink om godkjenning og registrering av bygg.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Regelverk og Søknad

Post by TCB »

Hadde biltilsynet noen mening om hvorfor tallene er forandret ?
Har sykkelen vært reparert tidligere, eller en den stjålet ?
Tror jeg ville prøvd å levert sykkelen tilbake til selger hvis det er mulig, hvis det ikke ordner seg med å få den registrert.
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Regelverk og Søknad

Post by hdduc »

Ved kontrollen hos Biltilsynet oppdaget de jo ingen ting, og ikke jeg heller.
Så jeg fikk beskjed om at jeg kunne demontere den og komme tilbake for å flytte over ramme nummer, før lakkering av ny ramme.
Da ble det oppdaget.
Sykkelen har ikke vært stjålet siden den kom til Norge, om den har vært reparert vet jeg pr idag ikke.
Den er jo nå fullstendig plukket ned, og tidligere eier hadde den i to år, uten å gjøre noen ting, jeg kjenner han også, så dette er gjort tidligere en gang.
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Regelverk og Søknad

Post by hdduc »

For min del, så har det nå blitt endelig avslag.
At ramme kan ha vært byttet i USA er likegyldig............at deres kontrollører heller ikke så noe galt ved to anledninger spilte heller ingen rolle.............
Så det var kr 90 000.- rett i d....s.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Regelverk og Søknad

Post by Erlend »

Au, da... :(
Keep the rubber side down!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Regelverk og Søknad

Post by BikerEva »

Kan man ikke skru den pent sammen igjen og selge den til noen som vil bruke den som den er??
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Regelverk og Søknad

Post by hdduc »

Nope.........det går ikke, for nå står det registrert hos Biltilsynet at den ikke har korrekt ramme / rammenummer.
Så jeg spurte om det, men da vil ikke neste mann få registrert den, og hvis jeg skulle montere den og bruke den som den er selv, så ville det vel holde til første kontroll.......og vips så er skiltene borte.
Veldig morro......... \u/
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Regelverk og Søknad

Post by Erlend »

Faens drit. Men aldri så gæli at det ikke er godt for noe; om du ikke får hevet kjøpet får du bare bygge den råeste showsykkelen, kjøre på prøveskilter og vinne alt som er av premiepenger rundtomkring...
Keep the rubber side down!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Regelverk og Søknad

Post by BikerEva »

Så ringer de og sier at jeg må vise de enda en gang, så det ble gjort sist tirsdag, da får jeg kontra beskjed, de mener at ramme nummer er byttet ut en gang i tiden.
Donor sykkel er en -85 modell, importert i -86 til Norge, og vist i -86.
Jeg sjekket nummer på ramme og motor når jeg kjøpte den, og tallene stemte, de sa de jo egentlig når jeg viste den i Oslo første gang også, men så viser det seg at to av tallene er byttet ut, uten at jeg eller biltilsynsmannen kunne se dette.
Biltilsynet kan ikke ha foretatt en punchefeil feks, da den ble vist første gang?
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Regelverk og Søknad

Post by Guffen »

To tall byttet om i et nummer? Ikke mer galt enn det?

Det ligger an til en massiv anke til vegdirektoratet. Er det kanskje slik at når man får et offentlig avslag skal det opplyses om klageadgang? Jeg regner med at du er medlem i NMCU. Kanskje du også har rett til juridisk hjelp gjennom forsikring, fagforening eller noe slikt?

To forvekslede tall er menneskelig. Hvilke kvalitetssikringssystemer hadde trafikkstasjonen som kan utelukke menneskelig feil?

Lykke til!
User avatar
kakkarn
Posts: 45
Joined: 18 Mar 2010, 15:49

Re: Regelverk og Søknad

Post by kakkarn »

Har du prøvd VIN decoder som ligger på forumet her? Hvis rammenummer er riktig der, er det trolig papirene som kan ha fått en tastefeil en gang?
Post Reply

Return to “Godkjenning og registrering”