Amatørbygg forskriften

Råd og vink om godkjenning og registrering av bygg.
Post Reply
User avatar
hp883c
Posts: 24
Joined: 16 Mar 2010, 21:00

Amatørbygg forskriften

Post by hp883c »

Dette er jo en sak som har pågått lenge og vært omtalt i NMCU medlemsblad, Bikerjournalen og sikkert flere andre steder.
Nå er forskriften på høring for de som er interessert.
Lenke til saksdokumentene:
http://www.vegvesen.no/Fag/Publikasjone ... .71208.cms
Og da er det vel bare å smøre seg mer enda mer tålmodighet.
HP
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Amatørbygg forskriften

Post by Jan-Ivar »

det som gjenstår nå er vel å få på plass ett avgifts system, kan jo bli spennende å se hva staten vil ha.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Amatørbygg forskriften

Post by snabel »

Hei.

Jeg har hørt noen rykter om at avgifts nivået vill ligge en plass mellom 50.000 - 100.000 kr. Men 100% hold i dette har jeg ikke.
Avgiften i sverige, har jeg forstått er 6000,-.
Hilsen kslakk
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Amatørbygg forskriften

Post by tutte »

Det sto at avgiften skulle være nesten som "selvkost" ikke atter en intektskilde for Staten.
Men det er vel for godt til å være sant med så mange avgiftssultne byrokrater som vi lønner i dette landet. :x :x :x
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Amatørbygg forskriften

Post by Lariat »

Synest det er merkeligt kor lang behandligstid dette skal ta det har knapt vert regler å holde seg til som har holdt så lenge sån at tilsynet har giddet å lært seg di min første sykkel var en chopper og i mangel på måte å gotjenne di på ble den typegodtjent og restruktive regler om hvor lenge en måtte eige den 2 år før en kunne selge dette var i 1987 .

Synest hele eu må få like regler på dette da blir det sikkert ikke så gale avgifter om det blir like rettningslinger på både byggeregler og avgifter .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Amatørbygg forskriften

Post by Jan-Ivar »

Det tar tid i det norske byråkratiet. dette er vel også en prosess som bør ta litt tid.
vil vel si det er viktig at ett eventuelt bygger regelverk skal sørge for safe rettninge linjer som gir grunnlag for at det kan bygges sykler som er
sikkre på veien. båe for fører og med trafikanter.

avgifts systemte er jo noe helt annet. det er det tollvesenet som tar seg av. så det blri nok noen flere runder med byråkrati før ting er helt på plass
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Godkjenning og registrering”