LED BLinklys

Post Reply
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

LED BLinklys

Post by Hanlucky »

Har snoket litt på Ebay på nye blinklys til sykkelen og fant disse http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-R ... 2881wt_958" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har montert LED blink på sykkelen sin??

Regner med at jeg trenger en motstand slik at de virker som de skal.
Noen som vet hvilken og hvor denne motstanden skal kobles til??
1 motstand pr lykt eller??
Svar mottas med stor takk :)
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: LED BLinklys

Post by Coldman »

Jeg har ikke led blinkers, men sjekka litt fordi jeg vurderte å bytte til noen små greier. Ser ut som du trenger en såkalt load equalizer. De finnes i et utall varianter, men du vil nok ha en som er plug-and-play for Harley.
Her er et eksempel: http://www.customdynamics.com/loadequalizer.htm
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: LED BLinklys

Post by Hanlucky »

Hva den mannen ikke klarer og finne...he he
Ser jo at jeg må få meg hjemmekontor jeg også ;) kanskje det hadde blitt litt mer tid til søken på nettet.

Takker Coldman.
Da er equalizer og blink bestillt :)
Raskere enn sin egen.....
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: LED BLinklys

Post by TND883 »

Har montert LED blinklys bak på en Sportster i kveld. Nettet er gjennomsøkt om temaet. Fant ut at jeg ville prøve motstander da dette også falt sammen med min kunnskap om strøm fra fjærn fortid. Kjøpte derfor motsatander på Biltema til kr.39/stk. Koblet de i paralell med blinklysene. En motstand på hvert blinklys. Operasjonen passet bra da bakhjulet allerede var tatt av pga dekkskift. Ting tok tid da det ble litt lodding og bruk av krympestrømpe. Sikker plasering av ledninger osv. Spenningen rent mentalt ble stor når alt var ferdig og klart til test. Lykken ble stor da blinkersene fungerte helt normalt (ikkeno "kaninblink"). Enda større ble lykken da LED blinkersene som er atskillig mindre enn de originale faktisk lyste MYE bedre enn de originale. Blinkersene er de samme som sitter på Lauge Jensen syklene.
For de uinnvidde: LED lys trekker mye mindre strøm enn vanlige pærer. Releet som styrer blinkingen er styrt av at blinklysene trekker en viss mengde strøm. Hvis ikke det trekkes "nok" strøm vil man få "kaninblink" slik som enkelte biler får når det går en blinklyspære. For å bote på dette må an sette på en motstand som "simulerer" en kraftigere pære.
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: LED BLinklys

Post by Lariat »

Ja det har eg nettopp gjort fikk med to reeler men måtte til biltema og kjøpe blinklysrelee for ledd det funker fint ja men har du pærer freme og ledd bak må du bruke reele for normalperer og motstandere på ledningene til leddlysa .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: LED BLinklys

Post by TND883 »

Lariat wrote:Ja det har eg nettopp gjort fikk med to reeler men måtte til biltema og kjøpe blinklysrelee for ledd det funker fint ja men har du pærer freme og ledd bak må du bruke reele for normalperer og motstandere på ledningene til leddlysa .
Planen er å sette på LED blinkers foran også. Har tenkt å sette motstand på disse også. Ser ut til at blinkreleet fungerer greit med motstander i parallel med LED lys. Ser ikke noen grunn til at det ikke skal fungere med alle 4 LED blinklys. Releet vil jo "oppfatte" det som vanlige pærer.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED BLinklys

Post by mustang »

Så noen ledblink på http://www.Skull" onclick="window.open(this.href);return false; Man On Line.com Er disse lovlige å bruke :?:
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: LED BLinklys

Post by Fatboy92 »

Jeg har to som jeg ikke får brukt for øyeblikket (lå ikke opplegg til blinkers på min) hvis noen trenger.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: LED BLinklys

Post by Hanlucky »

Fatboy92 wrote:Jeg har to som jeg ikke får brukt for øyeblikket (lå ikke opplegg til blinkers på min) hvis noen trenger.
Har du bilde og ref til??
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: LED BLinklys

Post by Fatboy92 »

Hanlucky wrote:
Fatboy92 wrote:Jeg har to som jeg ikke får brukt for øyeblikket (lå ikke opplegg til blinkers på min) hvis noen trenger.
Har du bilde og ref til??

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWNX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Elektronikk”