Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

User avatar
Sundkakk
Posts: 7
Joined: 31 May 2010, 23:20

Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Sundkakk »

Er det noen som vet hvilke glass/reflektor som passer i sidelyktene foran på en Road King Classic 2000 mod? Er dette noe man kan kjøpe på Biltema eller lignende for å få dem e-merket?
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by QuasiDemon »

Er litt interessert i dette jeg og. Har slike lykter på min ny-importerte Fatboy, men er usikker om jeg skal fjerne de før jeg reiser til biltilsynet for godkjenning, eller om jeg skal dekke til, bytte til E-merke (hvis mulig) ect. Håper noen kan svare. :)
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Per-øivind »

Kjøpte lamper til en Heritage jeg hadde for noen år siden hos Lazy Boyz, mener disse var E-merket og ikke så gærn pris heller. Mener jeg også sjekket Hella, men de hadde ikke slike lamper dengang 5-6 år siden.
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by QuasiDemon »

Spurte på det lokale biltilsynet her, men de mente at lyktene på siden var montert for nærme hovedlykten i følge reglementet, og derfor måtte fjernes.. Men har ikke hørt om dette andre plasser.
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Per-øivind »

QuasiDemon wrote:Spurte på det lokale biltilsynet her, men de mente at lyktene på siden var montert for nærme hovedlykten i følge reglementet, og derfor måtte fjernes.. Men har ikke hørt om dette andre plasser.
Har du brukt orginal brakett holder da, fra electra/heritage eller lignende, de skal det ikke være noe problem med.
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by QuasiDemon »

Hvordan ser dette ut?

http://flic.kr/p/9zUAmw
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Per-øivind »

QuasiDemon wrote:Hvordan ser dette ut?

http://flic.kr/p/9zUAmw
Synes da ikke dette ser ille ut, husker ikke helt hvor nærme sidelampene var på Heritagen. Men, finn ut hvordan de måler og hva avstanden skal være, så finner du deg en brukt en på Finn eller lignende så ordner dette seg. kan kanskje se ut som om lampene sitter litt tett.
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Toro »

Her er bilde av originalt sett og sammenlign avstander: http://www.harley-davidson.com/media/im ... _1764e.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by QuasiDemon »

Tja, da har jeg fått bekreftet at dette avhenger av om kontrolløren hos biltilsynet synes MC er gøy eller ikke. :evil:
Var på kontroll for å få sykkel godkjent i dag, og kontrolløren syntes sykkelen var knallfin og var i gang med å sluttføre kontrollen. Da kom det en kollega, en av samfunnets tapere, og nesten ropte ut "nei de lyktene må av, de er IKKE lov å kjøre med!" Han sa han viste at alle kjørte med de lyktene, men de måtte skrus vekk før sykkelen ble godkjent. Han neste lo når han påpekte det.. :shit:

Han som i utgangspuktet hadde kontrollen kom bort til meg etterpå og ristet på hodet og sa, "skru de av iallefall når du kommer på etterkontrollen, så skrur du de bare på igjen når du er ferdig". :mrgreen:

Huff...
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Side lykter til Road King Classic 2000 mod.

Post by Guffen »

QuasiDemon wrote:Tja, da har jeg fått bekreftet at dette avhenger av om kontrolløren hos biltilsynet synes MC er gøy eller ikke. :evil:
Var på kontroll for å få sykkel godkjent i dag, og kontrolløren syntes sykkelen var knallfin og var i gang med å sluttføre kontrollen. Da kom det en kollega, en av samfunnets tapere, og nesten ropte ut "nei de lyktene må av, de er IKKE lov å kjøre med!" Han sa han viste at alle kjørte med de lyktene, men de måtte skrus vekk før sykkelen ble godkjent. Han neste lo når han påpekte det.. :shit:

Han som i utgangspuktet hadde kontrollen kom bort til meg etterpå og ristet på hodet og sa, "skru de av iallefall når du kommer på etterkontrollen, så skrur du de bare på igjen når du er ferdig". :mrgreen:

Huff...
Det er resultatet av HVPU-reformen da det ikke skulle bo tomsinger på institusjon lenger, men være ute i samfunnet blant oss uten diagnose. Se positivt på det: Du reddet dagen hans!
Post Reply

Return to “Elektronikk”