Sjekke tenning på min 81 XLH

User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Retroboy »

Tenkte jeg skulle få sjekket tenningen på min 81 XLH før jeg tok av forgasseren for å rense og justere den, men har ikke alt utstyret som trengs for å sjekke tenning.

Er det noen som vet et sted i Oslo man kan dra innom å få det gjort sån ganske raskt, kunne sikkert bestillt time hos lazy, men da kan jeg hellert kjøpe utstyret å gjøre det selv!!
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Lariat »

tenningspistol er ikke så dyrt .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Retroboy »

Har tenningspistol, men å holde riktig turtall og justere på høyre side samtidig som man bruker lampen på venstre siden av sykkelen er ikke så enkelt.
User avatar
hvar
Posts: 30
Joined: 10 May 2010, 12:32

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by hvar »

Vet ikke om du har stift- eller elektrisk tenning, men denne metoden fungerer i alle fall fint for oss med stift-tenning:
http://www.youtube.com/user/shadowdog50 ... KVh4pbyh2A" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Retroboy »

hvar wrote:Vet ikke om du har stift- eller elektrisk tenning, men denne metoden fungerer i alle fall fint for oss med stift-tenning:
http://www.youtube.com/user/shadowdog50 ... KVh4pbyh2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett den videoen, men på 81 modellen er det ikke stifter slik som på 70 talls sportsteren, har en tenningsmodul som får signaler fra en stator som leser av omdreiningene fra en rotor.

Vet hvordan jeg gjør det, i utgangspunktet kan jeg bare løsne stator platen og justere forsiktig til jeg er sån ca på track men tebkte jeg skulle få gjort det ordentlig, men da må jeg ha en hjelpende hånd
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Jan-Ivar »

jeg har Dyna S tenning på min 73 mod shovel.justerte den enkelt med ei prøve lampe.
så kan du helller kontrollre justeringene dine med ei tennings lampe etter på.
stemmer et ikke er det bare p justere litt frem eller tilbake å så sjekke igjen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Lariat »

beste er å få en kompis med sjegg til å holde tenningslampa det gjorde eg he he he oljen rant av sjegget hi hi
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Jan-Ivar »

det finnes da gjennomsiktige plugger an kan sette inn i stede for den vanlige pluggen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by Lariat »

Jan-Ivar wrote:det finnes da gjennomsiktige plugger an kan sette inn i stede for den vanlige pluggen
he he he du ser ikke mye gjennom den på en xlh det er utprøvd med lite hell lol
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sjekke tenning på min 81 XLH

Post by BikerEva »

All den tid din ikke er smekkfull av hjerner og dritt :evil: kan du sikkert få gjort det hos Custom Speed(?) i Konowsgate, og sånn ellers finnes det jo Harleykyndige mekanikere/verksted på Sollihøgda og Hokksund dersom man sjekker "Verkstedsforumet"
Post Reply

Return to “Elektronikk”