Heat Demon Grip Heaters

User avatar
JVP
Posts: 22
Joined: 29 May 2010, 11:40

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by JVP »

Nå har også jeg bestillt Heat Demon holker.... Det skal bli godt å få litt varme i holkene. Her i Nord har det vært en sommer der man kunnet ha god bruk for disse, men nå skal de monteres, slik at alt er klart for neste sesong :)
Loud`n proud...
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Coldman »

Vel, nå har jeg fått en god del mil med temperaturer ned mot null.
Og hva skal jeg konkludere med?
Jo, jeg skulle ønske det var mer varme i dem. Jeg ønsker at jeg rett og slett kunne varme henda på dem. Men det er vel ikke helt meningen... Med 20 W på hver blir det selvfølgelig altfor lite.

Litt avhengig av farten selvfølgelig, men er det 8 grader ute, holder det å ha dem på trinn 2. Er det kaldere, kan de godt stå på 4 (fullt). Da skal man jaggu ha dårlige hansker hvis neglespretten kommer snikenede.

Så jeg vil si de holder mål. Absolutt. De gjør det de skal, nemlig å sørge for at man ikke fryser på fingrene. Ville ikke vært foruten i disse dager.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Erlend »

Hm. Konvertér et par av disse til fothvilervarmere og legg varmekabel i setet nå, så kan du kjøre etpar uker til... :P
Keep the rubber side down!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Coldman »

Erlend wrote:Hm. Konvertér et par av disse til fothvilervarmere og legg varmekabel i setet nå, så kan du kjøre etpar uker til... :P
Du er bare misunnelig. :mrgreen:
Nei, men å legge eksosen i styret er en idé. Må jo selvfølgelig ha såpass feit blanding at det kommer noen skikkelige stikkflammer av og til.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by tutte »

Driver å tester ut med flammer under setet,men er ikke 100% overbevist enda.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by TND883 »

Har blitt så overbevist av innleggene over at det i går kveld gikk bestilling på 2 sett (begge syklene her i gården). Skal monteres i god tid før sesongen begynner.
Skal legge inn en "anmeldelse" i denne tråden når tiden er inne.
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Qonrad »

Da er mine også prøvd. Kjørte 6 mil i ca +6 grader. Startet med å ha dem på trin 4 som er maks, men måtte skru dem ned til trin 1 etter kjøring i ca 15 minutter.
Siden varmeelementet ligger inne i styret, vil de kunne gi forskjellig gjennomslag ut i fra hvilke håndtak man har. Mine var merkbart varmere enn Coldman sine ved ankomst. Mistenker mine håndtak er tynnere.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Harlex »

Jeg brenner meg på mine hvis jeg skrur for høyt opp... :? Mine (org. HD) røk forresten i fjor høst/vinter... Kortsluttet visst.... Fikk nye (utbedrede) på garanti... :D
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Heat Demon Grip Heaters

Post by Coldman »

Harlex wrote:Jeg brenner meg på mine hvis jeg skrur for høyt opp... :? Mine (org. HD) røk forresten i fjor høst/vinter... Kortsluttet visst.... Fikk nye (utbedrede) på garanti... :D
Jeg hadde hørt at mange har hatt problemer med org HD og derfor ville jeg ikke kjøpe disse på nettet fra utlandet - for da er det jo mye pes ifbm garanti. Alternativet ville være å la en forhandler ordne saken, men det kom jo på over 5.000,- !!!!
Så da ble Heat Demons et enkelt valg.

Når det er sagt, så kjenner jeg flere som ikke har hatt det minste problem med HD org varmeholker.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Elektronikk”