Frontlykt Sportster

Post Reply
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Frontlykt Sportster

Post by Bjørn1972 »

Hei. Har en 89' Sportster. Er det noen her som vet om det finnes noen form for brakett e.l. som gjør at man kan skifte til annen type frontlykt på Sportstere? Vurderer å skifte til en annen type lykt med underfeste, og ikke toppfeste slik som orginalt. Vil også fjerne skjermen over lykta. Har vurdert lykt av denne typen utseende http://www.jpcycles.com/search/productd ... ku=310-556" onclick="window.open(this.href);return false;. Noen som har noen tips til hvordan man evnt kan løse dette? :?
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Frontlykt Sportster

Post by Retroboy »

Egentlig en ganske grei sak å fikse hvis man er litt stødig med drillen, bor et 8-10 mm hull i nederste trippel og kjøp en standard "kloss" for lykt og monter den med en "pen bolt".

Gjorde akkurat det samme på min 2007 sportster i fjor, og min nåværende sportster har det samme opsettet, funker som bare det.

Mål først hvor du skal ha hullet, pass på at hullet kommer ut midt i hulerommet under trippeln. Ta en titt under så forstår du hva jeg mener. Også måler du en ennå en gang og hvis du er som meg så måler du en tredje gang, så blir det riktig første gangen, for hvis det går feil......ja du du vet ;-)
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Frontlykt Sportster

Post by Bjørn1972 »

Takk, Retroboy. Har du noen bilder på hvordan dette blir seende ut? hadde vært greit å sett det før man fyrer opp drillen... :-)
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Frontlykt Sportster

Post by Retroboy »

Har ikke så mange nærbilder av det men du kan kanskje få en idee av disse bildene.

De to første bildene viser en brakett som jeg laget selv
Image

Image

du ser det ikke så godt men her er det en cromet kloss som er brukt
Image
Last edited by Retroboy on 22 Sep 2010, 15:40, edited 1 time in total.
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Frontlykt Sportster

Post by Bjørn1972 »

Takk igjen, Retroboy. Var slik jeg så det for meg. Da er det bare å få tak i lykt og fyre opp drillen. :-))
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Frontlykt Sportster

Post by Lariat »

bare en liten ting det er fult med elektriske kopplinger og kansje noen reeler inne i løkta di .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Frontlykt Sportster

Post by Retroboy »

Det stemmer!

På min 07 modell var det bare ledning til lampe men på min 82 modell ligger det masse el stash i lykta.
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Frontlykt Sportster

Post by Bjørn1972 »

Ja, da ble det like så godt både ny styrekrone og lampe......myyyyye ledninger og koblinger og stæsj i den gamle lykta, men nå er det da endelig koblet om...... :-))
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Frontlykt Sportster

Post by Bjørn1972 »

Sånn ser det ut med ny lampe
Lykt.jpg
Post Reply

Return to “Elektronikk”