Flytte blinklys

Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Flytte blinklys

Post by Virago »

Toro wrote:
Coldman wrote:...men dette er jo kult på en feit gutt:

Image

...men billig er det neppe. Heldigvis har ikke Toro bare en feit sykkel. Han har ei feit lommebok også. :mrgreen:
Det med lommeboka er en myte :shock: . Når det gjelder Auxiliary Lightning så hadde det vært mere gøy å lage en brakkett sjøl med et særpreg. :)
Etpar "lapper" fra USA, "relocation kit" kommer i tilegg
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Flytte blinklys

Post by Virago »

Har et problem ang blinklys, høyre blinklys lyser konstant med meg, hvis jeg slår på blinklyset, blinker det motsatt av blinklyset bak, ingen jordfei å spore ??
det lyser ikkje med full styrke heller, har hørt at det går å koble blinklysene om til markeringslys, er det noen på forumet her som har kjennskap til det ? Sikkert ikkje lovlig da men ??+
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Flytte blinklys

Post by TCB »

At det blinker motsatt, kommer av feilkobling av ledninger. Du har byttet om høyre og venstre blinklysledning foran eller bak. Sett blinklys velgeren på blink venstre side, så ser du hvilket et som ikke blinker til venstre (det er feilkoblet) At det lyser konstant kan komme av at en pære er deffekt, deffekt blinkrele, lav spenning / dårlig kontakt eller feil type pærer.Hvis det ikke hjelper å bytte pærer, så bruk et multimeter for å feilsøke hvis du har lav spenning. Pass også på at blinklyspærene ikke er seriekoblet, hvis noen har gjort noe med det elektriske anlegget tidligere. Eller er dette en feil som kom av seg selv ? Den feilen med motsatt blinking, må være feilkobling.

Knut.
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Flytte blinklys

Post by Virago »

TCB wrote:At det blinker motsatt, kommer av feilkobling av ledninger. Du har byttet om høyre og venstre blinklysledning foran eller bak. Sett blinklys velgeren på blink venstre side, så ser du hvilket et som ikke blinker til venstre (det er feilkoblet) At det lyser konstant kan komme av at en pære er deffekt, deffekt blinkrele, lav spenning / dårlig kontakt eller feil type pærer.Hvis det ikke hjelper å bytte pærer, så bruk et multimeter for å feilsøke hvis du har lav spenning. Pass også på at blinklyspærene ikke er seriekoblet, hvis noen har gjort noe med det elektriske anlegget tidligere. Eller er dette en feil som kom av seg selv ? Den feilen med motsatt blinking, må være feilkobling.

Knut.
Problemet oppstod helt av seg selv, oppdaget det en kveld jeg var ute å kjørte, når jeg sier det blinker motsatt, er det på samme side, det blinker, lyser konstant fremme, når jeg slår på blinklyset til høyre, slukker det fremme og lyser bak, og omvendt. det er kun på høyre side jeg har problemet :(
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Flytte blinklys

Post by TCB »

Det første du bør gjøre er å sjekke at blinklyspærene er av riktig type og at de er iorden. De skal alle 4 være av typen 21 Watt og 12 Volt. Hvis du har montert pærer med kun 5 Watt vil det ikke bli nok belastning til at blinkreleet vil begynne å sende blink pulser til pærene. Det er nok at noen pærer er av 5 watt type til å ødelegge "blinkrytmen".Håper at dette hjelper litt på vei. :rort:

Knut.
Post Reply

Return to “Elektronikk”