Mc, Komunikasjon

Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Mc, Komunikasjon

Post by Virago »

Hei, skal til å investere ikomunikasjonsett, for Mc, (øvelsekjøring for dattera med lett Mc) er her noen her inne som har bruker erfaringer med slike?? Kvalitet på mobiltlf, og radio/muikk er helt uinteresant, skal kun brukes mellom to sykkler
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
Oilhead
Posts: 18
Joined: 27 Dec 2010, 10:30

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Oilhead »

Kjøpte et sett herfra sammen med to andre. Fungerer utmerket mellom sykler, mobil, gps.

http://Www.wirelessriders.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjøpte Interphone.
Oilhead
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Virago »

Hei
Lang leveringstidpå den ?
Ok lydkvalitet opptil 5-600m
Hvordan er detmed forstyrrelser fra andre system ??
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
Oilhead
Posts: 18
Joined: 27 Dec 2010, 10:30

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Oilhead »

Veldig bra rekkevidde, vil tro langt over 600 meter. Må ha visuell kontakt, dvs se hverandre. Var skeptisk, men er storfornøyd! Aldri hatt forstyrrelser. Klar og fin lyd, som telefon. Tar bort all vindstøy!
Oilhead
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Erlend »

Cellular Line InterPhone. Beste intercom'en jeg har hatt. Visuell kontakt er ikke påkrevd. Funker på 5-800 meter litt avhengig av hvor mye skau og andre ting det er i mellom enhetene. Brukbar batteritid, i hvertfall om du bruker standby-knappen når du ikke har noe fornuftig å melde. Kjøpte den hos Bullfighter på Liertoppen for ca 3.000 for et sett med to enheter.
Keep the rubber side down!
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Cyph3R »

Har også kjøpt InterPhone F4. Ikke fått testet enda, men nå skal jo syklene ut på veien om noen dager, så da skal det bli morro å få sjekket ut utstyret-
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
User avatar
Münsterjeger
Posts: 112
Joined: 10 May 2010, 20:32

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Münsterjeger »

InterPhone F4 her også. Kjøpte den i forbindelse med sertifikatet, så kunne jeg bruke egen hjelm.
Genial liten sak!


Edit:
Dette er billig..:
http://cgi.ebay.com/BLUEANT-INTERPHONE- ... 2eb3eeb964
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Svima »

Erlend wrote:Cellular Line InterPhone. Beste intercom'en jeg har hatt. Visuell kontakt er ikke påkrevd. Funker på 5-800 meter litt avhengig av hvor mye skau og andre ting det er i mellom enhetene. Brukbar batteritid, i hvertfall om du bruker standby-knappen når du ikke har noe fornuftig å melde. Kjøpte den hos Bullfighter på Liertoppen for ca 3.000 for et sett med to enheter.
Denne har jeg og, og er stort sett fornøyd...
minus med den er at den kobles ut hvis avstanden blir for stor (noen hundre meter) og da må man fysisk søke opp igjen med knappen.
Jeg savner at flere kan være på samtidig når jeg kjører med flere venner, og at den kan kobles til musikk, gps etc i tillegg.
Og jeg har klart å tømme batteriet på dagsturer flere ganger, selv om jeg slår av i pausene. Men det er en bra intercom, med god lydkvalitet, og jeg tror den mer oppdaterte versjonen har noen av de funksjonene jeg savner med den jeg har.
/ Svima
User avatar
Oilhead
Posts: 18
Joined: 27 Dec 2010, 10:30

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Oilhead »

Oilhead wrote:Veldig bra rekkevidde, vil tro langt over 600 meter. Må ha visuell kontakt, dvs se hverandre. Var skeptisk, men er storfornøyd! Aldri hatt forstyrrelser. Klar og fin lyd, som telefon. Tar bort all vindstøy!
Kort fortalt er produktet noe av det beste jeg har kjøpt. Funker som fjell, men det er den gamle modellen. Så regner med den nye er ennå bedre!

Ellers finnes det typer som kan koble sammen inntil fire sendere. Det savnes!
Oilhead
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Virago »

Münsterjeger wrote:InterPhone F4 her også. Kjøpte den i forbindelse med sertifikatet, så kunne jeg bruke egen hjelm.
Genial liten sak!


Edit:
Dette er billig..:
http://cgi.ebay.com/BLUEANT-INTERPHONE- ... 2eb3eeb964
Dette er vel kun for et sett vel ,? Eller misforstår eg ?
Sett for 2,stk har eg funnet til cc 300,- USD
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
Post Reply

Return to “Elektronikk”