Speedsensor

Post Reply
User avatar
Skinny
Posts: 80
Joined: 10 Mar 2010, 00:37

Speedsensor

Post by Skinny »

Hei er det noen her inne som vet hvilken ledning som er hva på speedsensor til en 99 sportster 1200?
har 3 ledninger som kommer fra den. Svart, hvit og rød,
Regner med svart er jord,rød er + og hvit er signal input men er ikke sikker.
er det noen som kan bekrefte dette eller vet en måte jeg kan måle meg frem til det på??
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute :-)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Speedsensor

Post by Coldman »

Google er vår venn (under forutsetning av at '96 og '99 er like på dette området - og det er de nok).

96 Sportster wiring question
Red to the VSS is Power, 12VDC from the Speedo to the VSS, measure voltage not current
Black to the VSS is Ground from the Speedo to the VSS.
White is the VSS Speed Signal to the Speedo.

The VSS is supplied with Power & Ground by the Speedo

Check the Accy Fuse is OK and the Speedo has Power.


Så dine antakelser er bekreftet. :D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Skinny
Posts: 80
Joined: 10 Mar 2010, 00:37

Re: Speedsensor

Post by Skinny »

Coldman wrote:Google er vår venn (under forutsetning av at '96 og '99 er like på dette området - og det er de nok).

96 Sportster wiring question
Red to the VSS is Power, 12VDC from the Speedo to the VSS, measure voltage not current
Black to the VSS is Ground from the Speedo to the VSS.
White is the VSS Speed Signal to the Speedo.

The VSS is supplied with Power & Ground by the Speedo

Check the Accy Fuse is OK and the Speedo has Power.


Så dine antakelser er bekreftet. :D
Takker Coldman :D men ikke noe som har med data å gjøre virker som min venn, desverre :-)
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute :-)
User avatar
RuneR
Posts: 27
Joined: 01 Aug 2010, 23:49

Re: Speedsensor

Post by RuneR »

Hei
Iflg verkstedhåndbok skal du løfte opp rumpa på sykkelen og rotere bakhjulet. Da skal du kunne måle mellom 0-1 volt, og 6-12 volt, hvis sensoren er ok. Måles mellom hvit (signal) og svart (jord). Tenning må være på :) Håper det var til hjelp :)
User avatar
Skinny
Posts: 80
Joined: 10 Mar 2010, 00:37

Re: Speedsensor

Post by Skinny »

RuneR wrote:Hei
Iflg verkstedhåndbok skal du løfte opp rumpa på sykkelen og rotere bakhjulet. Da skal du kunne måle mellom 0-1 volt, og 6-12 volt, hvis sensoren er ok. Måles mellom hvit (signal) og svart (jord). Tenning må være på :) Håper det var til hjelp :)
Sensoren er ok, men pga skifte til digitalt speedometer så var det ikke de samme koblingene som på det originale, heller ikke samme farge på ledningene, men tror det skal være i orden nå.
Bare å vente til snøen er borte så man får kalibrere så satser jeg på at det virker :D
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute :-)
Post Reply

Return to “Elektronikk”