Hvordan koble vekk kjørelys

Post Reply
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Hvordan koble vekk kjørelys

Post by QuasiDemon »

.. i blinklysene på en 2002 Fatboy? Det går bare en + og en jord ledning ut til de, så da går jeg ut i fra at blink/parklys styres av et kretskort eller noe?
I tillegg så lyser det ene bakre blinklyset konstant, uten å blinke. Kan feilen ligge i det samme kretskortet? Så at det lå et bak bremselyset, er vel der feilen kanskje ligger, noen som har erfaringer med det? :oops:
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by Per-øivind »

Det er som regel to polet pærer som sitter i syklene fra USA, sjekk ut om det sitter det på din også. Hvis det gjør det, setter du en teipbit over "kjørelys" polen og du har da kun blink igjen. Hvis jeg skjønte deg riktig.
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by QuasiDemon »

Hei! Det var det jeg også trodde. Men som sagt går det bare en pluss-ledning til den 2-polete lampa, og teiper jeg over den ene polen så er det bare den andre som lyser og blinker. Noe merkelig system..
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by Per-øivind »

QuasiDemon wrote:Hei! Det var det jeg også trodde. Men som sagt går det bare en pluss-ledning til den 2-polete lampa, og teiper jeg over den ene polen så er det bare den andre som lyser og blinker. Noe merkelig system..
okei, det var en -93 Heritage jeg hadde det på. Så mye kan ha forandret seg fra den tiden :)
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by QuasiDemon »

Jau, klør meg litt i huet over dette. Men det må da være en ledning eller to en eller annen vei som jeg kan klippe.. :P En som har en 2003 Electra Glide hadde en egen bryter for dette, men den kan jo ha blitt ettermontert, den sykkelen ser jo ut som et juletre når alt er på :)
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by Coldman »

Hvis det bare går en ledning, er det bare en å klippe - men det blir vel et dårlig resultat. :)

På en kompis' sykkel så jeg at pæra var 21 w og 5 w, hhv for blink og kjørelys. Han hadde ikke kjørelys, men når han slo på blinklyset var det konstant lys i 5-watteren. Vi dro ut sokkelen, fjerna den ene "polen" og flytta den andre til motsatt side - og vips så var det i orden.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
QuasiDemon
Posts: 77
Joined: 17 Mar 2011, 10:45

Re: Hvordan koble vekk kjørelys

Post by QuasiDemon »

Haha fant ut av det til slutt etter mye grubling! Det var koblet inn noe uorginalt/extra mikk-makk i en stor rød krympestrømpe der ledningene gikk til bakenden. Plugget den vekk og koblet sammen de orginale endene så fungerte alt. :) En av dere hadde nok sett det med en gang, men for en som ikke har sett under salen på noen andre HD så er det ikke greit å vite hva som skal være der eller ikke.. :D

Den kabelbunten som jeg koblet vekk var nok den som styrte kjørelys og blinkende bremselys der bak. Foran var det bare å klippe en av ledningene.
I don't have a problem with God, it's the fanclub I can't stand!
Post Reply

Return to “Elektronikk”