Køb af batteri

User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Hei alle.
Jeg trenger lidt hjelp til køb af nyt batteri. Jeg er dansk og har ikke boet så lenge i Norge, så jeg kender ikke de "gode steder" at handle.
Det kan endten vere en fysisk butik omkring Stavanger, eller nettbutik.

Batteriet jeg havde var et Varta; 509 014 008, 12v. 9ah. Dimentionerne er lengde 13,5 Højde 14,2 og brede 7,5
Dere behøver ikke at kunne finde et sådant batteri, bare en bedrift der forhandler mc-batterier.

Mange takk. Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Jeg har selvfølgelig fundet et sted jeg kunne købe et sådant Varta batteri, men ville høre om nogen kjente til alternativer og evt. hvor det var billigt at købe batterier (-biltema) ;)
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Køb af batteri

Post by Lariat »

Biltema har billige batterier men eg mener det er stor forskel på kvalitet og at prisen ikke står i stil med kvalitetforskellen eg sverger til orginal hd gel batteri men varta er selfølgelig et meget bra merke bedre en biltemas i hvertfall .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Jeg ville aldrig købe et batteri hos biltema...
Køber du dit HD-batteri hos HD-forhandler eller nettet?

Jeg har overvejet et gelbatteri, men er ikke sikker på at, jeg kan finde et der passer i dimentionerne til min runde olietank :cry:

Takk for hurtigt svar. Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Køb af batteri

Post by Assman »

Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Køb af batteri

Post by Erlend »

Assman wrote:Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.
Andre sesong her. Ingen problemer så langt.
Keep the rubber side down!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Køb af batteri

Post by mustang »

Assman wrote:Jeg kjører tredje sesongen på gelebatteri fra Biltema i år. Billig, enkelt og bra.

Mitt Biltema batteri går nå inn i fjerde sesongen :D
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Hmm!
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.

På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??

Hvad mener dere, skal jeg prøve biltema-batteriet eller købe noget dyrere?

Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Køb af batteri

Post by Assman »

Danishshovel wrote:Hmm!
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.

På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??

Hvad mener dere, skal jeg prøve biltema-batteriet eller købe noget dyrere?

Erik
Jeg tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: Køb af batteri

Post by NUTS »

tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.[/quote]

Det har jeg aldri gjort. Syklene har vel og merke stått varmt lagret og varmkjørt noen ganger i løpet av vinteren. Har hatt div.sykler over en god del år. Har byttet batteri to ganger. ;)
Post Reply

Return to “Elektronikk”