Køb af batteri

User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Køb af batteri

Post by EndeligHD »

Assman wrote:
Danishshovel wrote:Hmm!
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.

På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??

Hvad mener dere, skal jeg prøve biltema-batteriet eller købe noget dyrere?

Erik
Jeg tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.


Biltema batteriet mitt har stått i sykkelen i hele vinter, tilkoblet, skrudde om tenningen, startet på første forsøk, selv uten noen som helst form for vedlikeholdslading. kan nok fort hende at det blir biltema på meg også neste gang :)
User avatar
hd1450
Posts: 65
Joined: 14 Mar 2011, 06:14

Re: Køb af batteri

Post by hd1450 »

Kjekt med de billige biltema batteriene, sykkelen starter og alt ser bra ut. MEN ikke gidd å spør om råd og hjelp når regulator eller stator er gåen, er muligens en grunn til at HD ikke setter i rema1000 eller biltema batteri. Det er mangen, mangen som tror at ett batteri bare er til å gi strøm, og å lade opp under kjøring, tydeligvis er det her en til.....takamine4

Innlegg: 38
Registrert: 26 Sep 2010 10:11
Sykkel: FLTC


Har brukt Biltema sine bat. i mange år, både til bil og mc. Ikke hatt et eneste problem :)

De er sikkert laget av en stor batteri produsent m/ samme kvalitet, men selges med mindre fortjeneste :?:
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Kan man chekke om regulatoren er i stykker (måle) eller er det en del man bare må bytte?

Takk for alle svarerne, Erik
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Køb af batteri

Post by Assman »

Danishshovel wrote:Kan man chekke om regulatoren er i stykker (måle) eller er det en del man bare må bytte?

Takk for alle svarerne, Erik
Google er din beste venn.

"check harley regulator": http://www.google.no/search?q=check+harley+regulator" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Danishshovel
Posts: 24
Joined: 05 Oct 2010, 14:50

Re: Køb af batteri

Post by Danishshovel »

Selvfølgelig, Google is my friend.

Takk.
Shovel rules.
When in doubt, knock'em out!
Post Reply

Return to “Elektronikk”