Montering av varmeholker

Post Reply
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Montering av varmeholker

Post by Rider »

Hei folkens. Kjøpte originale varmeholker fra USA, og er i gang med å montere.
Måtte trekke kabel med plugger fra høyre til venstre side gjennom styret, og det var ikke så lett da røret har en innsnevring i hver siste sving for å få plass til ledningene som ligger der fra før på utsiden. Men, det gikk.
Fikk satt på pluggen på venstre side, og måtte så dra ledningen tilbake ut av enden på høyre side for å kunne skyve inn den venstre holken. Det var ikke mulig å kveile opp den ekstra ledningen inne i styret på venstre side da den holken inneholder masse greier innvendig. Den ekstra ledningslengden er det bedre plass til på høyre side da denne er tom innvendig.
Fikk montert høyre side med gasswire og det hele.
Værre er det å få på igjen bryterboksen rundt styret som også klemmer rundt holken på venstre side, men skal forsøke igjen i ettermiddag.

Men så er det det store spørsmålet. Må ledningen fra den nye holken på venstre side ligge på utsiden av bryterboksen og holderen for speil/ kløtsj for så å stripses sammen med eksisterende ledninger langs styret? Blir dette noe pent da? Ser ikke ut som om det er meningen, ei heller mulig å få ledningen til å passere innvendig.
Andre som har gjort dette, eller har fått gjordt det hos verksted som kan fortelle meg hvordan dette er gjort?

Takker for tips.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Montering av varmeholker

Post by Rider »

Jeg svarer meg selv siden ingen hadde noe å bidra med til mitt spørsmål. Det blir så mye bedre inni meg når noen har svart :-)
Holkene er montert og testet. Fungerte helt fint.
Spørsmålet om ledningene fra venstre holk skulle gå inni bryterhyset eller på utsiden kan det jo være andre som lurer på eller vil komme til å lure på, så jeg vil bare fortelle hvordan det ble hos meg.
Ringte til et par forhandlere for å finne ut hvordan dette blir gjort av de "profesjonelle", og fikk samme svar. Ledningene må ligge på utsiden. Det er stor fare for å klype dem i stykker dersom man forsøker seg på noe annet, selv om jeg ikke er i tvil om at noen av de dyktige medlemmene på forumet har klart å få dette til. Ledningene synes ikke når jeg sitter på sykkelen, så det er helt ok.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Montering av varmeholker

Post by Coldman »

Og iflg monteringsanvisninga skal de ligge under bryterhuset, så da har du nok gjort det riktig.

Image
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Montering av varmeholker

Post by Rider »

Hmm. Den tegningen kunne jeg ikke se var med i den anvisningen som fulgte med, men det er mulig jeg er blind som en hgammel høne :-) Uansett så var det ekstremt behagelig å kjøre med.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Post Reply

Return to “Elektronikk”