Strømforbruk

Post Reply
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Strømforbruk

Post by Rider »

Er det noen her inne som vet om det er normalt at det er et lite strømforbruk selv om tenninga er avslått?
Min sykkel har ikke installert noe alarmsystem eller andre ting som skal være aktivt når tenninga er av.

La merke til når jeg byttet batteri og alle + kablene var tilkoblet at det gnistret aldrig så lite da jeg koblet til minus.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Strømforbruk

Post by Coldman »

Du har ikke klokke i speedometeret?

Gnistrene kommer jo av at det går en strøm fra + til - (elektronene går fra - til +). Det kan ikke gnistre dersom det ikke går noen støm. Og går det en strøm, er det noe som tapper batteriet.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Strømforbruk

Post by Jan-Ivar »

npår du setter på batteri polene vil det alltid gnistre litt.
dete rhelt normalt og ingen ting å bry seg om
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Strømforbruk

Post by Rider »

Jeg skal bruke et ampere-meter og måle meg frem til hva som er forbrukeren. Siden jeg er elektriker så bør jeg klare det. Jeg tenkte kanskje noen visste om det f.eks. finnes noe som lader seg opp eller noe. En del utstyr kan inneholde kondensatorer og slike ting som egentlig ikke bruker strøm, men som lader seg opp og derved bruker litt strøm i det man kobler til og lader seg ut når tilførselen blir koblet fra igjen. Kan egentlig ikke forstå hva dette skulle være, men det kan ligge i speedometer elektronikken. Dette er jo elektronisk med minnefunksjon på telleren. Finnes det andre deler som inneholder elektronikk tro?
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Post Reply

Return to “Elektronikk”